Nu doar VW Tarok concept le-a atras atenția fanilor segmentului pickup la Salonul de la São Paulo, însă pe noi ne interesează întotdeauna și ce se întâmplă la noi acasă, pe Bătrânul Continent.
Toyota a apelat la divizia sa de motorsport – Gazoo Racing – pentru realizarea unei ediții speciale mai atipice… bazată pe legendarul pickup Hilux. Evenimentul de la São Paulo este totuși destul de axat pe piața locală, astfel încât fanii modelului japonez de pe piețele internaționale nu vor avea șansa de a deține un pickup „sportiv”. Doar 420 de exemplare Hilux GR Sport vor fi livrate în Brazilia, de anul viitor, fiind prima oară când sub-brandul Gazoo Racing ajunge pe o piață din America Latină. Modificările sunt în principal estetice, însă există și câteva schimbări la nivelul suspensiei pentru un parcurs și mai bun în teren accidentat.
La São Paulo, europeanul Navara este cunoscut sub numele de Nissan Frontier, iar compania japoneză a decis că este timpul pentru un tratament extrem. Conceptul Frontier Sentinel este nu doar de show, ci gândit mai ales pentru o cauză bună – fiind viziunea Nissan pentru un vehicul dedicat operațiunilor de salvare în locuri greu accesibile. Drept urmare, stilul este mai puțin important – bena fiind garnisită cu echipamente de salvare: doi acumulatori de la Leaf, prize pentru echipamente electrice și lumini suplimentare, sertare pentru toate „nimicurile” (lanterne, căști, mănuși, funii, topoare, etc.) și un capac tip „tonneau” care poate fi utilizat drept platformă pentru aterizarea/decolarea dronelor.
Volkswagen a decis ca la São Paulo să facă fericiți și fanii seriei GTI, propunând conceptul Virtus GTS – un virtual Polo GTI sedan. Sigur, dacă se va materializa într-un model de serie va rămâne exclusiv în regiunea latino-americană, iar apelativul GTS ne oferă și indicii cu privire la poziționarea sa. Stilistic, Virtus GTS arată ca o transplantare reușită a designului europeanului Polo GTI din formă hatchback în cea clasică în trei volume. Însă, dacă micul GTI are sub capotă un puternic turbo de 2 litri și 200 CP, Virtus GTS va trebui să se mulțumească cu deja clasicul propulsor TSI de 1,5 litri și 150 CP / 250 Nm.
Înapoi în Europa, avem noutăți interesante de la BMW. Constructorul bavarez a demarat, la uzina de la Dingolfing, producția pentru modelul sport decapotabil cu soft top textil clasic Seria 8 Cabriolet. Totuși, vânzările vor începe abia din martie 2019, în cele două versiuni anunțate nu de mult. Tot BMW este parțial responsabil și pentru apariția noului model complet electric de autobuz urban „Jest” al producătorului turc Karsan. Mai exact, marca BMW i a devenit furnizorul companiei Karsan pentru sistemul de propulsie electric și bateriile de înalt voltaj ale modelului dedicat strict utilizării urbane.