Se pare că scăderea vânzărilor cu 3% la nivel global și prăbușirea vânzărilor GT-ului electric Taycan cu 49% în 2024 i-a făcut pe șefii de la porsche să se gândească serios la o a doua generație Porsche Macan cu motor termic.
În 2024, datorită unui climat economic și politic complicat, a scăderii cererii de produse de lux în China și a continuării agresiunii Rusiei asupra Ucrainei care a făcut ca producătorii premium să părăsească piața sovietică, vânzările Porsche au scăzut cu 3% la nivel global la 310.718 unități.
Cea mai mare scădere, de 28%, s-a înregistrat în China, unde Porsche a vândut numai 56.887 unități față de 79.283 în 2023.
Dar nu aceasta este principala grijă a șefilor de la Porsche ci scăderea dramatică a vânzărilor de modele electrice. Vânzările lui Taycan care a trecut printr-un facelift în 2024 s-au redus cu 49% la 20.836 unități. De asemenea, noul Porsche Macan EV lansat în iulie s-a vândut în numai 18.278 exemplare.
Prin comparație, Porsche Macan cu motor termic, restras în aprilie 2024 din Europa pentru că nu mai respecta normele de securitate cibernetică, dar care e încă disponibil la nivel global, s-a vândut în 64.517 exemplare.
Astfel, Porsche a vândut 39.114 modele electrice în 2024, ceea ce reprezintă o cotă de 12,6%. Astfel, planul de a vinde 80% din producție modele electrice în 2030 pare o țintă mult prea îndepărtată. De aceea, se pare că șefii de la Porsche se gândesc la o a doua generație Porsche Macan cu motor termic.
În 2024, bestseller-ul a fost SUV-ul Cayenne, cu 102.889 unități, care a fost revizuit acum un an și care va primi o versiune electrică în toamna acestui an, ce va utiliza aceeași platformă PPE de la Macan EV.
După același model, șefii de la Porsche iau în calcul că Porsche macan EV ar putea coexista cu un nou Porsche Macan cu motor termic.
Vicepreședintele și directorul financiar Lutz Meschke a declarat revistei britanice Autocar:
„Explorăm posibilitatea de a echipa în viitor unele dintre modelele electrice planificate inițial cu motoare hibride sau motoare cu ardere internă”.
El a mai completat că “se iau decizii conceptuale, dar ceea ce este clar este că ne ne vom baza pe motorul termic pentru o perioadă mult mai lungă de timp”.
Porsche nu a comentat zvonul lansat de revista britanică dar surse anonime din cadrul companiei sugerează că un nou Macan cu motor termic este luat în calcul.
„Primirea noului Macan [Electric] a fost pozitivă, dar încă nu vedem performanțele sale comerciale pe termen lung, având în vedere condițiile de piață incerte”, a spus un executiv de la Porsche citat de Autocar.
Prima generație Porsche Macan cu motor termic s-a vândut în circa 500.000 exemplare în 10 ani și a fost un motor al vânzărilor în China, unde vânzările Porsche au scăzut cu 28% în 2024.
Decizia de a construi un nou Macan cu motor termic nu ar reprezenta o investiție uriașă deoarece grupul VW are deja platforma PPC (Premium Platform Combustion) care împarte arhitectura electronică cu platforma PPE utilizată la Audi Q6 e-tron și Porsche Macan EV și care stă la baza noului Audi Q5 și A5.
În contextul scăderii vânzărilor lui Taycan și a startului lent al lui Macan EV, Porsche mai are o problemă. În 2025 718 Boxster și Cayman vor fi înlocuite cu o nouă generație cu propulsie electrică. Dar aceste modele sunt în întârziere din cauza falimentului producătorului suedez de baterii Northvolt care a intrat în faliment.
În 2024 , Porsche a vândut 23.670 unități 718 Boxster și Cayman și de aceea trecerea la un model nou complet electric ar putea avea de asemenea repecursiuni negative.