Home Știri Renault – creștere de vânzări în 2024, mai mult la hibride

Renault – creștere de vânzări în 2024, mai mult la hibride

de Dan Damian
Renault 5 E-Tech

Renault a anunțat rezultatele comerciale ale mărcii și evoluțiile segmentelor electrificate și strict electrice, unde a investit masiv în ultimii ani.


În 2024, Renault a vândut 1.577.351 de vehicule (autoturisme + utilitare), ceea ce corespunde unei creșteri de 1,8% comparativ cu anul trecut. Vorbim depsre 28.000 de mașini în plus. Pe piața europeană, vânzările de vehicule electrificate au crescut cu 20%, iar acest lucru se datorează, infuziei de modele electrice și hibride din ultimii ani. Apropo de modele hibride, vânzările Renault au crescut cu 30% în Europa. În schimb, vânzările de modele electrice (iar aici sunt incluse și utlitarele) au crescut cu doar 9 procente. La acest capitol, francezii își pun speranțe în noul Renault 5, recent încoronat Car of the Year 2025., model care în Franța a fost cel mai bine vândut model de clasă mică în lunile noiembrie și decembrie (peste 10.000 de comenzi), iar pentru acest an și în noul Renault 4, care va debuta curând.

Și în afara Europei a fost o infuzie de modele, conform International Game Plan, planul Renault pentru unele regiuni din afara Europei: aici, datorită modelelor Kardian (un model de clasă mică, în genul Daca Sandero) și Koleos, vânzările au crescut cu 10% în Brazilia, 81% în Coreea și 7% în Maroc.

Renault Kardian

Renault Kardian

În 2024, Renault a lansat opt modele noi (Scenic E-Tech, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech, Renault Duster, Kardian și Grand Koleos) și un facelift (Renault Captur). La nivel european nu sunt atât de multe modele, dar aici marca franceză a crescut cu 3,3%, la un volum total de 1.009.000 mașini, și o cotă de piață de 6,7%.

Cele mai puternice piețe pentru Renault în 2024 au fost:

  • Marea Britanie (+21,4% în volumul vânzărilor pe o piață în creștere cu 2,8%),
  • Spania (+10,8% pe o piață în creștere cu 8%),
  • Italia (+6,7% pe o piață în scădere cu 0,3%),
  • Franța (+0,4% pe o piață în scădere cu 2,5%).

Creșterea cu 30% a vânzărilor de modele full-hybrid ale mărcii franceze, în Europa, se datorează faptului că Renault are șapte modele hibrid care acoperă întreagă gamă: de la clasa mică (Clio) la clasa medie (Rafale). Astfel, vânzările de modele full-hybrid au reprezentat 40% din vânzările de modele echipate cu motoare termice ale mărcii franceze.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.