Home ȘtiriIndustrie Vânzările de automobile noi în România au crescut cu 4,49% în 2024

Vânzările de automobile noi în România au crescut cu 4,49% în 2024

de Răzvan Măgureanu
Dacia Sandero Stepway 2024

Piața românească de automobile noi a crescut cu 4,49% în 2024 la 151.105 unități. Au crescut substanțial și vânzările de modele cu propulsie hibridă cu 35% dar vânzările de modele electrice s-a prăbușit cu 32%. 

Anul 2024 a înregistrat o creștere moderată a pieței de automobile noi, de 4,49%. Vânzările de automobile noi au crescut de la 144.611 unități în 2023 la 151.105 unități în 2024.

Aceste volume sunt un semn de normalitate pe o piață care a cunoscut extreme în ultimele două decenii, de la un minim de 67.000 în 2023 la un maxim de peste 350.000 în 2008.

Vânzările de automobile second hand au crescut de asemenea cu 3,95% de la 316.332 unități în 2023 la 328.834 unități în 2024. Și în acest caz, este un semn de normalitate faptul că raportul între mașinile second hand și cele de noi este de circa 2:1 față de 3:1 în unii ani de după criza financiară din 2008.

Vânzările de modele cu propulsie hibridă au crescut cu 35% la 58.470 unități dar nu este clar dacă această cifră include doar modelele full hibride sau și pe cele mild hybrid.

În schimb, vânzările de modele electrice s-au prăbușit cu 32% la numai 9.765 unități. Procentul reprezintă numai 6,5% din total, un procent extrem de mic. Scăderea vânzărilor de modele electrice se datorează pe de o parte prăbușirii vânzărilor lui Dacia Spring, care a trecut printr-un facelift și pe de altă parte reducerii bonusului Rabla Plus la jumătate, de la 10.000 la 5.000 euro.

De asemenea, scăderea pieței de mașini electrice se datorează faptului că modelele electrice cu prețuri accesibile nu au fost disponibile în 2024. Leapmotor T03 a debutat doar în ultimele luni ale lui 2024, Renault 5, care începe de la 25.000 euro se va livra în 2025, iar alte modele precum Hyundai Inster, Citroen e-C3 vor fi disponibile abia anul acesta.

De asemenea, Cupra Raval și VW ID.2 se vor prezentat abia spre finalul acestui an, iar modelele BYD mai ieftine nu au debutat încă pe piața noastră.

În clasamentul mărcilor, Dacia este lider absolut, cu 44.430 unități, ceea ce reprezintă mai mult decât următorii patru constructori în clasament luați la un loc.

marca numărul 1 de import este Toyota, cu 12.818 unități, în timp ce între locurile 3,4 și 5 este o diferență de numai câteva sute de unități. Skoda o ocupat locul 3 cu 10.612 unități, iar Hyundai a întrecut Renault cu numai 16 unități, 10.268 mașini față de 10.252 Renault.

Pe locul 6 se află VW cu 9.623 unități, iar apoi există o mare diferență față de locul 7, ocupat de Ford, cu 6.493 unități.

Cel mai vândut producător premium în România este Mercedes, cu 5.430 unități, care ocupă locul 8, în timp ce pe locul 9 se află BMW cu 4.895 unități.  Este interesant de remarcat că la nivel global, BMW a vândut cu peste 200.000 mai multe unități decât Mercedes, și de aceea, situația din România este oarecum surprinzătoare.

Top 10 este încheiat de Suzuki, cu 4.435 unități.

Sursa: www.acarom.ro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.