Programat să debuteze în luna octombrie a acestui an, în cadrul Salonului auto de la Paris, Porsche Cayenne facelift vine cu modificări subtile de design și un motor nou.
Fără să se abată mult de la imaginea care l-a consacrat, Porsche Cayenne facelift se prezintă în fața audienței cu un aspect ceva mai dinamic. La partea din față, farurile dispun de o formă nouă, spoilerul și grila radiatorului au fost reconfigurate, iar capota motorului prezintă nervuri evidente pe laterale. Noul Cayenne dispune de faruri bixenon standard pentru modelele de bază și modelele S, cu lumini de zi în patru puncte, cu tehnologie LED, tipice pentru Porsche. Modelul standard al versiunii de top, Cayenne Turbo, este dotat cu faruri LED ce includ sistemul Porsche Dynamic Light System (PDLS). Atenția designerilor a căzut și asupra secțiunii din spate a SUV-ului Porsche, care se remarcă prin decupajul diferit al hayonului, blocurile optice reproiectate și spoilerul cu o formă nouă.
Porsche Macan primește un motor cu patru cilindri turbo, pe benzină
La interior, principala noutate este reprezentată de adoptarea în echiparea de bază a volanului sport multifuncțional cu padele, ale cărui design și funcții sunt inspirate de la modelul sport 918 Spyder. De asemenea, configurația scaunelor spate a fost îmbunătățită, acestea putând fi echipate, opțional, și cu sistem de ventilație.
La partea tehnică, remarcăm apariția unei versiuni plug-in hibrid și înlocuirea motorizării V8 aspirate de 4.8 litri, care anima versiunea Cayenne S, cu un V6 biturbo de 3,6 litri, dezvoltat în totalitate de inginerii Porsche. Având 420 CP și 550 Nm, noul propulsor dezvoltă cu 20 CP și 50 Nm în plus față de motorul pe care îl înlocuiește. În cazul său, accelerația până la 100 km/h se realizează în 5.5 secunde (5.4 secunde cu pachetul opțional Sport Chrono), iar viteza maximă ajunge la 259 km/h.
Video: Porsche 918 Spyder, radiografia sistemului de propulsie hibrid
Având abilitatea de a se încărca de la priză, Cayenne S E-Hybrid este primul și singurul hibrid plug-in din segmentul SUV premium. Totodată, modelul hibrid al gamei dispune de un acumulator litiu-ion mai mare, de 10,9 kWh, care determină o autonomie în regim electric de la 18 la 36 de km. Puterea motorului electric a fost dublată: de la 47 (24) la 95 CP (70 kW). Consumul mixt de combustibil este acum de 3,4 l/100 km (79 g/km CO2). Împreună, propulsorul V6 supraalimentat de 3 litri (333 CP/245 kW) și motorul electric (95 CP/70 kW) produc o putere combinată de 416 CP (306 kW) la 5500 rpm și un cuplu total de 590 Nm între 1250 și 4000 rpm. Acest lucru permite atingerea unor performanțe asemănătoare celor ale unei mașini sport: accelerație de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde și o viteză maximă de 243 km/h. Viteza maximă în regim electric este de 125 km/h.
Porsche Boxster GTS și Cayman GTS, noi modele de top
La vârful gamei, oferta a fost simplificată prin renunțarea la Turbo S. În lipsa acestuia, Cayenne Turbo cu cei 520 CP ai săi a devenit cel mai puternic reprezentant al gamei, sprintul de la 0 la 100 km/h fiind realizat în doar 4.5 secunde (4.4 secunde cu pachetul opțional Sport Chrono).
În ceea ce privește motorizările diesel, ambele versiuni afișează cifre îmbunătățite atât la nivelul performanțelor, cât și al consumului de combustibil. Cayenne Diesel produce acum 262 CP, iar Diesel S a ajuns la 385 CP. Versiunea diesel de bază are un consum mediu declarat de doar 6,6 l/00 km.
Totodată, trenul de rulare al noului Cayenne a fost optimizat pentru a oferi un confort mai mare fără a compromite însă dinamica.
Noile modele Cayenne vor fi disponibile pe piață începând cu 11 octombrie 2014. În România, cea mai accesibilă versiune va fi Cayenne Diesel, care va costa 59.787 de euro. Cayenne S va avea un preț de bază 71.812 euro, iar pentru Cayenne S Diesel socotelile vor începe de la 73.439 de euro. Vârful de gamă Cayenne Turbo va afișa un preț de bază de 113.637 de euro. Cayenne S E-Hybrid va costa 73.126 de euro, acesta fiind aproximativ prețul unui Cayenne S Diesel, cu peste 1000 de euro sub prețul modelului anterior Cayenne S Hybrid.
Comentarii închise.