A doua generație Porsche Panamera păstrează profilul tradițional al caroseriei, dar vine cu îmbunătățiri tehnice serioase și un interior reconfigurat. Respectând caracterul tradiționalist al mărcii, cea de-a doua generație Porsche Panamera nu se aventurează în zona unei revoluții estetice, ci rămâne la stadiul de evoluție bine calculată. Se păstrează silueta de coupé cu patru uși, iar detaliile estetice sunt preluate de la noile coupé-uri ale gamei. În față, avem faruri cu lumini de zi în patru puncte, similare celor de la seria 718, iar în spate, regăsim stopuri inspirate de la 911, unite printr-o bandă luminoasă. Cu excepția extinderii lungimii totale cu 3,4 cm, celelalte cote ale caroseriei cresc insignifiant. Cu toate astea, oficialii anunță locuri în spate mai confortabile și un portbagaj mai încăpător cu 50 de litri, având acum 495. Accesul la portbagaj se face tot prin intermediul unui hayon, dar decupat astfel încât să permită o vizibilitate mai bună către spate, iar montantul posterior a fost subțiat vizibil, accentuând astfel imaginea sportivă. Pentru a reduce cât mai mult masa mașinii, elementele exterioare ale caroseriei (capotă, portbagaj, plafon și aripi) sunt confecționate din aluminiu.
Cele mai mari diferențe față de modelul precedent par concentrate la nivelul bordului. Acesta renunță la numărul mare de butoane, lucru pentru care a fost criticat în trecut, și adoptă soluția display-urilor generoase (12,3 inchi este diagonala ecranului din bord) și a butoanelor touch. Ecrane mari găsim și la nivelul tabloului de bord, unde doar turometrul central a rămas analogic, precum și între cele două locuri din spate, acesta fiind conectat și la sistemul multimedia. Bineînțeles, conectivitatea extinsă dă o mare libertate ocupanților să utilizeze dispozitivele mobile, iar funcțiile online numeroase aduc la bordul mașinii cele mai uzuale aplicații. Din ofertă nu lipsesc nici scaune cu funcții de masaj și ventilare, un sistem audio hi-fi oferit de Burmester și o trapă panoramică având deschidere parțială.
Pentru început, Panamera este oferită în trei versiuni de motorizare, toate dotate cu supraalimentare turbo, transmisie automată PDK și tracțiune integrală: 4S (V6, 2,9 litri, 440 CP, 550 Nm, 0–100 km/h în 4.2 s, viteză maximă 285 km/h), 4S Diesel (V8, 4,0 litri, 422 CP, 850 Nm, 0–100 km/h în 4.3 s, viteză maximă 289 km/h) și Turbo (V8, 4,0 litri, 550 CP, 770 Nm, 0–100 km/h în 3.6 s, viteză maximă 306 km/h). Pe lângă aceste valori excelente, performanțele sportive ridicate ale mașinii sunt confirmate și de obținerea celui mai bun timp pentru modele sedan pe circuitul Nürburgring. Printre specialitățile tehnice care au făcut posibil acest lucru se numără și câteva sisteme complexe ale trenului de rulare, cum ar fi: suspensiile controlate electronic, sistemul activ de atenuare a ruliului, sistemul de tracțiune integrală cu diferențial activ pe spate, precum și sistemul de roți posterioare directoare, oferit în premieră pentru Panamera. Noua generație Panamera este deja disponibilă la comandă, iar prețurile încep de la aproximativ 120.000 de euro.