Noua declinare a motorului Renault 1.6 dCi Energy dezvoltă 160 CP și are supraalimentare twin-turbo. Perfermanțele sunt similare cu cele ale vechilor propulsoare 2.0 dCi, iar consumul e cu 25% mai mic.
Acesta este primul motor diesel de 1,6 litri echipat cu supraalimentare twin turbo. Practic, discutăm despre două turbine de dimensiuni diferite care lucrează complementar pentru a asigura atât un răspuns rapid la apăsarea pedalei de accelerației, cât și o putere maximă generoasă. Astfel, 90% din cuplul motor maxim este oferit încă de la 1500 rpm, toți cei 380 Nm fiind disponibili de la 1750 rpm. Puterea maximă ajunge la 160 CP, nivel al performanțelor similar cu vechile motoare 2.0 dCi, în timp ce consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt cu 25% mai mici. Pentru a imbunătăți eficiența procesului de ardere, sistemul de injecție funcționează la o presiune de 1800 de bari.
Noul Renault Twingo, cu tracțiune spate
Noul motor Renault 1.6 dCi Energy 160 Twin Turbo respectă normele antipoluare Euro 6 și va fi montat pe modele de clasă medie și mare. La dezvoltarea acestuia, Renault afirmă că a utilizat experiența câștigată în Formula 1, segmenții pistoanelor având o construcție specială, ce le permite să se adapteze fluctuațiilor de presiune și temperatură, în vederea găsirii unui echilibru între reducerea frecării și eficiență. De asemenea, răcirea motorului este optimiztă grație unui sistem transversal de circulație a lichidului de răcire.
Comentarii închise.