Francezii de la Renault au prezentat, la Salonul auto de la Frankfurt, cel de-al șaselea membru al seriei de concepte inițiată de Laurens van den Acker, la puțin timp după venirea sa în cadrul mărcii. Având silueta unui monovolum, acesta prefigurează succesorul lui Renault Espace.
Strategia de design Renault, transpusă în scenă de șase concepte diferite prezentate de-a lungul timpului la anumite saloane auto, este construită în jurul ciclului vieţii și reflectă diferitele experienţe din viața oricărei persoane: prima dragoste, descoperirea lumii, întemeierea unei familii, munca, plăcerile şi dobândirea înţelepciunii. Această strategie se exprimă printr-un limbaj stilistic emoţional simplu, senzual şi cald.
Începută de sportivul DeZir, seria celor șase concepte este încheiată de MPV-ul Initiale, care prefigurează viziunea mărcii Renault asupra unei mașini confortabile, cu accente premium. Cu o lungime de 4,85 metri, Initiale Paris propune un interior generos, iar designul impune respect fără a apela însă la niciun fel de excese. S-a urmărit exprimarea dinamismului unei berline prin calandrul cu linii ferme şi „umerii“ solizi, a caracterului unui SUV datorită roţilor mari de 22 inchi şi flancurilor sculptate, precum și a ambianței primitoare a unui monovolum grație suprafeţei vitrate generoase şi ineditului pavilion cu jocuri de lumină.
Cu originalitate, pavilionul din aluminiu şi plexiglas al maşinii oferă cea mai clară dovadă de admiraţie faţă de Paris. Prelucrat odată cu caroseria, acesta reproduce harta Oraşului luminilor – cu suprafeţe mate şi transparente –, reliefându-i cartierele, bulevardele şi Sena. Această performanţă tehnică având un aspect estetic spectaculos este plină de semnificaţii referitoare deopotrivă la noua semnătură „Initiale Paris“, cât şi la Renault în general.
Accesul în maşină se face prin portierele cu deschidere opusă, urcând o treaptă electrică și care te duce cu gândul la un avion. Şoferul are la dispoziţie un instrumentar minimalist şi o consolă ce pare să plutească în habitaclu. Fără montanţi laterali, consola se integrează în habitaclu precum un pod ce face legătura între tunelul central şi tabloul de bord. Regăsim aici două ecrane care pot difuza clipuri video şi informaţii despre punctele de interes din oraş. Aceste ecrane sunt încorporate în suprafaţa şi profilul consolei, confundându-se parcă cu masca sa din lemn mat.
Exclusiv – prima imagine cu viitorul Renault Espace
Pornind de la propulsorul dCi 130, inginerii de la Renault au derivat un motor ce asigură un cuplu mult mai ridicat (până la 400 Nm) pe o plajă de utilizare vastă. Motorul preia elementele fundamentale patentate de Renault în materie de tehnologie şi explorează noi căi de sporire a eficienţei. Tehnologia twin-turbo presupune un turbocompresor mic, cu inerţie scăzută pentru regimurile joase de turație care, în regimurile mai înalte, predă ştafeta unui al doilea turbocompresor mai mare, iar comanda Shift-by-Wire pentru cutia EDC favorizează precizia şi fineţea comenzilor printr-un efort mai bine controlat.
Renault Mégane primește încă un facelift
„Initiale Paris este un lux pe care îl trăieşti, de care te bucuri. Aş spune că este o maşină care îţi face viaţa mai simplă şi îţi creează emoţii datorită senzualităţii sale. E luxul autentic, rupt de convenţii… în mişcare. Valorile cultivate de ea sunt frumoase şi vorbesc despre împărtăşirea emoţiilor şi a plăcerii de a călători“, a declarat Philippe Brunet, director program D/E.
Comentarii închise.