Renovatio și Kaufland au inaugurat hub de încărcare rapidă pentru automobilele electrice din România și Europa de Est, Volkswagen a lansat cel mai mic crossover al său, în timp ce BMW se gândește numai la M Performance cu X5.
Deoarece trebuie să fim un pic patrioți, să discutăm înainte de toate de noutatea autohtonă dedicată posesorilor de automobile electrice și plug in din țara noastră. Începând cu 25 octombrie, Kaufland și Renovatio Group oferă bucureștenilor și nu numai un nou motiv de a deveni eco – primul hub de încărcare rapidă pentru automobilele electrice din zona Europei de Est. Acesta este localizat în parcarea magazinului Kaufland de pe Văcărescu și oferă posibilitatea încărcării simultane a 6 vehicule electrice. Trei dintre ele se vor putea încărca în regim rapid, la o putere de maxim 50kW, celelalte puncte fiind de încărcare semi-rapidă, cu o putere de 22kW (Level 2).
Așteptăm cu interes deschiderea de noi puncte și hub-uri de încărcare rapidă și ultra-rapidă – Renovatio e-charge promite o extindere către Moldova și Sudul țării, după ce în ultimii trei ani au reușit să acopere două principale coridoare de transport de la noi. Astfel, rețeaua publică de stații de alimentare de tip Fast Charge este prezentă pe ruta Constanța – București – Sibiu – Timișoara – Arad, dar și București – Ploiești – Brașov – Târgu Mureș – Cluj Napoca – Oradea. Kaufland, la rândul său, promite cel puțin cinci noi puncte de încărcare aflate în parcările magazinelor sale din țară până la sfârșitul anului.
https://youtu.be/-lxrCB7V5xU
Volkswagen a decis ca noul său SUV subcompact, T-Cross, să aibă parte de o primire cu fast… în trei puncte cheie de pe glob: Amsterdam, Shanghai și São Paulo. Acestea reprezintă practic cele trei mari regiuni de interes – Europa, China și America Latină, noul T-Cross nefiind disponibil și în America. Acasă, pe Bătrânul Continent, T-Cross va fi o opțiune de lifestyle, cu un preț pe măsură – de la 17975 euro, în Germania. Evident, T-Cross este părtaș al arhitecturii MQB a grupului, fiind derivat pe platforma A0, pe care o împarte cu modele precum VW Polo sau Seat Arona. Stilistic, T-Cross adoptă noul stil al casei, fiind – destul de evident – o versiune redusă la scară a la fel de tânărului model compact T-Cross.
Lung de 4,11 metri și cu un ampatament de 2,56 metri, T-Cross ar trebui să ofere spațiu pentru cinci persoane – însă noi ne cam îndoim de această capabilitate. Mai degrabă, patru persoane plus ceva bagaje, mulțumită unui portbagaj destul de generos, ce variază între 385 și 455 litri, putând ajunge, cu bancheta rabatată, la un maxim de 1281 litri. Propulsoarele casei sunt și aici prezente la apel – 1 litru TSI de 95 sau 115 CP, vigurosul 1.5 TSI de 150 CP și un TDI de 1,6 litri cu 95 CP. Opțiunile de transmisie includ manuale cu cinci sau șase rapoarte, precum și DSG-ul automat cu șapte – însă tracțiunea este exclusiv pe puntea față.
Pentru doritorii de escapade în afara junglei urbane, VW mai oferă o nouă opțiune – noua versiune Tiguan OffRoad, model care vine în completarea gamei actuale. Principalele diferențe constructive au implicat modificarea părții frontale pentru unghiuri mai bune în teren accidentat – în timp ce sistemul 4×4 4Motion este oferit standard cu 4Motion Active Control. În noua versiune, Tiguan OffRoad poate ataca rampe cu unghiuri frontale de 24 grade, momentan fiind disponibilă o singură motorizare. Este vorba despre propulsorul diesel de 150 CP, prețul pornind de la 40.925 euro.
BMW, așa cum își doresc și fanii, este mai mereu concentrat pe partea dinamică. Astfel nu ne mirăm de adăugarea pentru noua generație X5 a unei game extinse de componente M Performance în catalogul de Accesorii BMW Originale. Evident, acestea se adresează în special clienților cu pretenții ridicate asupra caracterului sportiv al marelui SUV – dar și celor care nu mai pot avea răbdare sau nu doresc să facă investiția necesară achiziționării nelansatului X5 M. Totuși, și pentru acestea mai trebuie așteptat un pic, urmând să devină disponibile din martie 2019. Ca întotdeauna, accesoriile M Performance nu sunt doar elemente estetice, ci și funcționale: sporesc calitățile aerodinamice sau se înscriu în liniile generale ale conceptului BMW de construcţie uşoară inteligentă.