Puține surprize la Motorul Anului 2015, unde multe dintre câștigătoarele de anul trecut și-au menținut poziția. BMW a reușit să adune cele mai multe premii, dar nici Mercedes sau Ferrari nu au avut o prestație slabă.
Text: Andrei Nedelea
În ordinea cilindreei, la clasa sub 1 litru, câștigătorul este din nou motorul 1.0 EcoBoost de la Ford. Urcând la 1 litru – 1.4 litri, aici a triumfat noul motor de 1.2 litri în trei cilindri de la PSA.
La 1.8 – 2.0 litri, motorul de pe Mercedes A45 AMG s-a dovedit și anul acesta superior oricărui altul comparabil – se speculează că odată cu faceliftul pe care il are pregătit A45, puterea motorului va fi sporită, deci probabil acest motor va câștiga și în 2016 dacă niciun alt producător nu intervine.
Între 2.0 și 2.5 litri Audi a câștigat detașat, motorul său cunoscut cu cinci cilindri rămânând imbatabil și anul acesta.
La 2.5 – 3.0 litri, motorul câștigător a fost cel cel de le BMW ce echipează M3 și M4; pe locul doi găsim alt motor de la BMW, cel de pe M135i și M235i.
McLaren câștigă la 3.0 – 4.0 litri cu al său V8 de 3.8 litri, în timp ce V8-ul nou de 4.0 litri de la Mercedes se clasează pe doi în categorie.
La peste 4.0 litri, Ferrari își adjudecă un nou titlu cu motorul de 4.5 litri V8 ce echipează modelul 458. Acest motor va fi în curând scos din producție pentru a fi înlocuit de o variantă cu turbo, odată cu 458 ce va fi scos la pensie și înlocuit cu noul 488. Pe poziția a doua la această categorie ajunge și motorul de 6.0 litri de la Ferrari, acel V12 non-turbo de pe F12 Berlinetta.