Constructorul iberic încheie anul 2014 cu 390.500 de vehicule livrate, cel mai bun rezultat din 2007. Per total, SEAT cumulează o creștere a vânzărilor de 21,7% în ultimii 2 ani.
Vânzările SEAT au crescut peste media pieței datorită familiei León. În 2014, acest model a înregistrat o creștere de 50%, cu o cifră de 154.000 de unități, cu 51.300 mai multe decât în anul precedent. De la lansarea noii generații în 2012 – prima cu trei versiuni de caroserie –, León și-a crescut vânzările mai mult decât dublu, ajungând la 116% (2012: 71.200 de vehicule). Totodată, modelul compact a reușit și cele mai bune rezultate la vânzări de la lansarea sa, în 1999.
Varianta ST a modelului León, lansat la finalul anului 2013, a înregistrat un volum de 47.100 unități – 30,5% din totalul cifrelor pe model. SEAT Alhambra a reușit și el o creștere de două cifre în 2014, depășind 23.000 de unități (23.100; +15,6%).
Președintele Comitetului executiv SEAT, Jürgen Stackmann, a făcut câteva precizări importante despre aceste rezultate: “Pentru al doilea an consecutiv, vânzările SEAT au înregistrat creșteri importante. Familia León reprezintă un moment de cotitură în istoria noastră. A devenit al doilea pilon al mărcii și a deschis ușa către noi segmente de clienți. Despre anul 2015, Stackmann a declarat: Obiectivul nostru este să consolidăm această creștere. Gama va crește și va fi înnoită în acest an, începând cu modele pe care deja le avem și pe care le pregătim pentru viitorul apropiat – lansarea noului SUV compact în 2016“.
Peste 300.000 vehicule livrate în Europa de Vest
Pentru prima dată din 2008, vânzările SEAT în Europa de Vest au depășit 300.000 de unități (304.000), cu 11,3% mai mult decât în 2013 (273.200), cifrele de creștere fiind în mod clar peste media pieței, asigurând astfel și o creștere a cotei de piață. În Germania, vânzările au crescut cu 10,4%, ajungând la 84.600 de unități. În ultimii 4 ani, SEAT aproape și-a dublat vânzările pe această piață (2010: 43.000). Spania este țara care a contribuit cel mai mult la creșterea netă a volumelor de unități livrate în 2014 (8500), totalizând 67.500 de vehicule (+14,5%). Anglia completează podiumul piețelor principale ale SEAT cu un nou record de vânzări, al patrulea an la rând. Pentru prima dată, SEAT a depașit 50.000 de unități livrate (53.400, +16,8%), iar din 2008 până în prezent, a acumulat o creștere de aproape 80%.
Marca spaniolă și-a recâștigat pozițiile în Italia și Portugalia. SEAT a crescut cu 28,1% în Italia, 31.000 de unități, și cu 79,9% în Portugalia, cu un total de 6900 de vehicule livrate.
Creștere puternică în Europa de Est
Creșterile din Polonia (+192,7%) și Cehia (+61,3%) au dat un avânt vânzărilor înregistrate în Estul Europei cu 44,2%, ajungând la 24.700 de vehicule (2013: 17.100). Este cel mai bun rezultat din 2008 până în prezent. În Cehia, SEAT a înregistrat cele mai bune cifre din istorie, devenind cea mai importanta piață din regiune (6800 de unități), urmată de Polonia (6300), Slovacia (2500) și Ungaria (2500).
Vicepreședintele de vânzări și marketing, dr. Andreas Offermann a evidențiat faptul că: „Astăzi, vânzările SEAT sunt mult mai diversificate. Înregistrăm o creștere considerabilă nu doar în piețele europene precum Germania, Spania, Anglia și Italia, dar și în Europa de Est, și în alte țări, precum Turcia și Israel. León ne-a făcut mai puternici. Și noile modele dezvoltate, ce vor fi lansate peste câteva luni, vor contribui la această creștere“.
România, creștere spectaculoasă
Anul 2014 a reprezentat și pentru România un an de creștere importantă, datorată în primul rând modelului León. Marca a livrat un total de 1452 de unități, cu 609 mai multe decât în anul precedent (843), marcând o creștere de 72,3%.