Home Știri Senzor-radar nou de la Bosch

Senzor-radar nou de la Bosch

de

Noul radar cu funcționare în banda de frecvență de 77 GHz îmbunătățește siguranța la schimbarea benzii de rulare sau la deplasarea în marșarier. 

Bosch radar

Bosch va lansa, în anul 2014, un nou sistem radar pentru aplicaţii destinate părţii din spate a autovehiculului, ce poate localiza cu precizie autovehiculele aflate în unghiul mort sau care se apropie din spate. Comparativ cu soluţiile de 24 GHz utilizate în prezent, acest senzor este mult mai exact, având o capacitate de până la trei ori mai mare de a distinge obiectele şi o precizie de până la cinci ori mai mare la măsurarea vitezei şi distanţelor. „Având o rază de acoperire de până la 100 de metri şi un unghi de deschidere de până la 150 de grade, senzorul poate detecta din timp situaţiile periculoase din zona din spatele autovehiculului“, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele Diviziei Bosch pentru sisteme de control al şasiului. „Datorită razei sale de acoperire de excepţie şi a preciziei în măsurarea vitezei, şoferul ştie exact ce se întâmplă“, a continuat acesta.

 

Doi senzori, mascaţi în partea stângă şi în partea dreaptă a barei de protecţie spate a autovehiculului, monitorizează zona de lângă autovehicul şi din spatele acestuia. Dacă un alt autovehicul se află în unghiul mort sau se apropie cu viteză din spate, un asistent pentru schimbarea benzii de rulare îl poate avertiza din timp pe şofer. Ieşirea în marşarier dintr-un spaţiu de parcare nu mai reprezintă o problemă, chiar dacă vizibilitatea şoferului este blocată de obstacole. Senzorul-radar spate cu rază medie de acoperire îl avertizează în mod corespunzător pe şofer referitor la apropierea oricăror autovehicule.

Bosch radar

Funcţii suplimentare ale versiunii pentru partea frontală a radarului cu rază medie de acoperire

 Versiunea senzorului-radar cu rază medie de acoperire, pentru partea frontală a autovehiculului, care a fost dezvoltată în paralel, are o rază de acoperire şi mai mare, de până la 160 de metri şi un unghi de deschidere de până la 45 de grade. Pe baza unui singur senzor, un sistem de frânare de urgenţă care funcţionează împreună cu programul electronic de stabilitate ESP poate lua măsuri pentru a evita sau a reduce gravitatea unui accident. Datele furnizate de acesta pot fi transmise şi tempomatului adaptiv, ACC. Această funcţie frânează şi accelerează automat pentru a păstra o distanţă prestabilită faţă de autovehiculul din faţă şi îl poate informa pe şofer referitor la distanţa până la autovehiculul respectiv. Şi în acest caz, senzorul-radar cu rază medie de acoperire asigură o bază eficientă din punctul de vedere al costului pentru multe funcţii de asistenţă şi siguranţă, în special pentru autovehiculele de dimensiuni medii şi compacte.

Articole similare