Peugeot 5008 este o propunere tentantă pentru familiile cu nevoie de spațiu cât mai mare. L-am testat cu motorizarea de bază.
Trei generații de 3008, tot atâtea pentru 5008. Aceste două modele sunt foarte strâns legate și au mers în paralel timp de 16 ani. Practic, 5008 este fratele mai mare al lui 3008, dar platforma este aceeași, STLA Medium, în cazul de față.
Este imediat evident că nu doar platforma este comună, ci și partea frontală, care are exact același design, cu modelul difuz al grilei și cele trei gheare de leu prelungite din faruri pe spoiler, care dau un efect aparte ca lumini de zi. Până la montantul central, cam aceeași structură, apoi lucrurile se schimbă puțin. 5008 are portierele spate mai mari, linia plafonului dreaptă, nu plonjată ca la 3008 și… o mai bună vizibilitate prin luneta mai puțin înclinată. Vizual nu percepi imediat, dar plusul de centimetri este semnificativ: 5008 este cu 249 mm mai lung, exact la fel de lat și cu 53 mm mai înalt. Dar ceea ce contează cel mai mult este ampatamentul, unde 5008 are cu 162 mm mai mult (2,9 metri). Acest plus se vede imediat la interior, unde găsești trei scaune individuale în spate și mult spațiu la nivelul genunchilor. Nu doar atât, scaunele culisează pe o distanță de 15 cm și poți mări astfel capacitatea portbagajului, dar poți și să acorzi ceva spațiu pasagerilor de pe rândul trei.
Da, la acest moment, Peugeot 5008 oferă standard 7 locuri, la fel ca și generația anterioară. Acesta este marele său plus, pe lângă spațiul ceva mai mare. Ca să ajungi la cele două locuri din portbagaj, trebuie să basculezi scaunele de pe rândul doi cu tot cu șezut, iar prin spațiul astfel deschis nu te strecori prea ușor ca adult, ca să nu mai zic că ar trebui să fii în formă la capitolul mobilitate. Ideea este următoarea: un adult mediu poate sta aici pe distanțe scurte, dar doar dacă scaunele de pe rândul doi sunt maxim culisate în față, altfel nu există deloc loc pentru picioare. În plus, poziția este incomodă, pentru că șezutul este foarte jos și cam stai cu genunchii la gură. Pentru doi copii, ar trebui să fie suficient spațiu nu doar pentru drumuri de jumătate de oră. Cu toate locurile în poziție, 5008 are un portbagaj de 259 litri, dar dacă pliezi spătarele scaunelor de pe rândul trei ajungi la 748 litri.
Noutăți digitale
În față, ai aceeași planșă de bord ca la 3008, și vorbesc acum despre noul i-Cockpit de 21 inchi. Este spectaculos și arată foarte bine, sunt la primul contact cu el și vreau să-l butonez. Eu cred că are putere de calcul, cred că e rapid, dar la majoritatea comenzilor nu vi se va părea așa din cauza animațiilor de trecere. Poate că este subiectiv, dar eu aș prefera ca o comandă să mă ducă rapid în meniul dorit. Tabloul de bord este destul de aerisit și are câteva layout-uri pentru personalizare. A fost prima dată când am putut să analizez afișarea indicațiilor Waze pe tot display-ul tabloului de bord, 5008 poate face asta. Excelent, îți păstrează informațiile relevante (viteză, carburant, etc) peste imaginile Waze, care nu mai sunt atât de luminoase cum arată pe display-ul central. Le poți folosi, concomitent, și pe display-ul central și te cam ajută pentru că la tabloul de bord nu vezi notificări. Deloc. Doar pe display-ul cu touch. Apropo, pe lângă Waze poți face același lucru cu Maps de la Apple și Google Maps. Exact ca la Dacia Bigster.
Probabil că mulți sunt oarecum sceptici când văd un motor de 1,2 l, cu trei cilindri pe un SUV cu șapte locuri, de aproape 1,8 tone. N-ar trebui, dacă nu vrei sportivitate. Cu 136 CP poți rula liniștit și în liniște, poți face depășiri, dar nu din scurt. Doar la accelerații puternice auzi sunetul răgușit la propulsorului. Sistemul mild-hybrid la 48V este destul de competent, cu cei 29 CP și 55 Nm, așa că poate propulsa singur mașina, la plecările de pe loc foarte ușoare, în marșarier și chiar la 80 km/h dacă iei puțin piciorul de pe accelerație. Ajută mult, mai ales în oraș, unde poți conduce cu 6 l/100 km, la viteze destul de mici. Frânele sunt de încredere de la viteze mai mari (discuri mai mari ca la 3008, ventilate la ambele punți), dar greu de dozat de la viteze mici, din cauza celor două tipuri de frânare. Direcția îmi place în mod deosebit, pentru că volanul cu diametru foarte mic presupune un raport de direcție mai mic, așa că reacțiile sunt foarte vioaie la virare. Nu că ar exista prea mult feedback, poate doar în modul Sport să fie relativ bine.
SUV-ul francezilor costă începând cu 36.000 euro, în echiparea de bază și 39.200 cea de top, GT, pe care am și testat-o. O ultimă comparație cu 3008? Fix 3.000 euro despart cele două modele, la nivelul acestei motorizări.
Verdict: 4 stele
Peugeot 5008 este clar alegerea mai serioasă, dictată în primul rând de spațiu. Doar că și stilul este acum aproape la fel de spectaculos ca la 3008. Oricum, în SUV-ul mai mare ai mult mai mult loc, ceva mai mult confort și modularitate foarte bună. Sistemul i-Cockpit oferă multe, dar trebuie să-l înveți, nu este deosebit de intuitiv. Motorul este suficient pentru mașina asta și păstrează consumul în limite bune. Mai sus nu există decât un PHEV și trei versiuni electrice.
Plusuri:
+ Mult spațiu.
+ Modularitate foarte bună.
+ Șapte locuri.
+ Infotainment complex.
Minusuri:
– Aproape toate funcții sunt digitale.
– Acces dificil pe rândul trei.
Date tehnice
Caroserie: SUV cu 7 locuri. L × l × h: 4791 × 1895 × 1694 mm. Ampatament: 2901 mm. Portbagaj: 259/748 l. Rezervor: 55 l
Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate tip braț tras, cu element de torsiune. Frâne cu discuri ventilate față/spate. Direcție asistată electric. Pneuri: 225/55 R 19
Transmisie: Tracțiune față, cutie automată cu 6 trepte.
Propulsie: Motor termic benzină, L3, 1199 cm3, putere maximă 100 kW (135 CP)/5500 rpm, cuplu maxim 230 Nm/1750rpm. Motor electric cu funcție de propulsor/generator, putere maximă 21 kW (29 CP), cuplu maxim 55 Nm. Putere maximă totală: 100 kW (136 CP). Cuplu maxim total: 230 Nm. Capacitate brută/netă baterie: 0,89/0,43kWh
Performanțe: 0–100 km/h 11,3 s, Viteză maximă 200 km/h, Consum mediu 5,8 l/100 km.
Preț de bază: Peugeot 5008 Hybrid 136 GT 39.200 euro.































