Home Teste Test-drive: Opel Grandland – Tranziție digitală

Test-drive: Opel Grandland – Tranziție digitală

de Dan Damian
Opel Grandland

A doua generație Opel Grandland propune o nouă ambianță, unui alt fel de public, dar și tehnologie deja cunoscută.

Cel mai mare SUV Opel începe să formeze clienții pentru era digitală. Este evident de când vezi partea frontală, cu farurile LED ascunse sub un geam care traversează toată partea frontală. Da, o evoluție a designului Opel Vizor, adus acum mai aproape de ideea de tehnologie. La fel și în spate, unde putem lăsa deoparte inscripția Grandlad de pe aproape toată lățimea hayonului, pentru că ne atrage atenția numele luminat al mărcii, cu efect 3D, plasat pe centru, între stopurile cam mici și subliniat de o linie LED roșie. Per ansamblu, noul Grandland este mai mare și arată asta și prin liniile de design.

Opel Grandland

Știm toți că este construit pe platforma STLA Medium, pe care mai rulează și Peugeot 3008 și 5008, dar nu vă închipuiți că vorbim despre aceeași mașină, pentru că abordarea este foarte diferită la interior. Peugeot este poziționată ca marca mai îndrăzneață, pe care trebuie să fie făcute experimente digitale, pe când Opel are clienți puțin mai tradiționaliști, mai ales pentru acest SUV de clasă compactă.

Ca urmare, habitaclul te întâmpină cu scaune AGR, care au un profil special pe șezut, ceea ce ar trebui să ofere un plus de confort coapselor. Dacă ai condus înainte modelul 3008 de la Peugeot, observi imediat diferențele de pe planșa de bord. Nici vorbă de ceva similar i-Cockpit-ului de la marca franceză. În schimb, pe Grandland ai un tabloul de bord de 10 inchi, destul de puțin personalizabil, alături de un display central de 16 inchi: o atmosferă mult mai convențională decât la 3008, doar că, la nivel de design, aceste două display-uri nu prea se potrivesc.

Opel Grandland

Ideea este că display-ul central, care reacționează suficient de rapid la touch, are o grafică plăcută. Poți seta aici cam tot ce vrei, inclusiv climatizarea. Dar, cum spuneam, Opel te învață să treci la digitalizare totală, nu ți-o impune, așa că ai și un rând de butoane fizice pentru climatizare. Tot în ideea de clasic, comanda transmisiei, similară cu cea de la Peugeot, este plasată pe consola centrală, nu pe planșa de bord. Tot aici ai un compartiment în care poți pune telefonul mobil pe padul de încărcare wireless, sub un plastic transparent, care-ți permite să-i vezi display-ul. Există materiale mai moi, în zona inferioară a planșei de bord, dar în cea superioară ai plastice, e adevărat, cu textură frumoasă, dar plastice tari.

În spate, inginerii au reușit să transpună câștigul de 109 mm de la nivelul ampatamentului într-un spațiu vizibil mai mare. Ai mai mult spațiu la picioare și o poziție confortabilă, dar ar fi fost de preferat o profilare puțin mai accentuată, pentru o mai bună susținere laterală. Portbagajul oferă un volum de 550 litri, cu 36 litri mai mare comparativ cu cel al generației anterioare, iar accesul este mai bun.

Eficiență superioară

Am testat motorul de bază, cu aceleași specificații ca la 3008/5008: un 1,2 litri, cu trei cilindri, de 136 CP, ajutat de un motor electric de 29 CP (55), care poate propulsa singur mașina. Ai la dispoziție și un meniu în care poți vedea cum lucrează acest sistem, dar nu prea ai nevoie de el. Mie mi-a plăcut faptul că vitezometrul digital își schimbă culoarea din alb în albastru când trece pe propulsiei strict electrică. Așa am observat că poți accelera (foarte lent) în mod electric până pe la 25 km/h, dar și faptul că motorul electric preia propulsia și la 80 km/h, atunci când iei foarte puțin piciorul din accelerație. Senzația este că sistemul permite propulsia electrică puțin mai mult decât o face pe 3008. Cu un rezervor de 55 litri, ai ocazia să vezi autonomie afișată de peste 750 km. Accelerațiile pot fi suficient de rapide pentru cam orice depășire, dar vin la pachet cu sunetul răgușit al motorului. Aceeași problemă cu dozarea frânelor la viteze mici: trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică este sesizabilă și necesită puțină obișnuință în modulare.

Opel Grandland

Opel Grandland filtrează bine denivelările, chiar și pe cele mai mici, dar era de așteptat să fie setat special pentru confort. Asta nu înseamnă că nu poți merge rapid, în modul Sport, când accelerația răspunde mai rapid, direcția se întărește ușor, iar electronica favorizează treptele inferioare ale cutiei automate cu 6 raporturi.

Prețul noului Grandland începe de la 31.000 euro, este oferit în două versiuni, iar diferența față de 3008 este de circa 2.000 euro în minus pentru ambele niveluri de echipare.

Verdict: 4 stele

Grandland este genul de model care se înscrie în tipicul Opel, adică este modern, dar nu te forțează să accepți digitalizare cu orice preț, ci te învață să o descoperi. Motorul este suficient de puternic și are un sistem mild-hybrid foarte activ și competent. Din păcate, mult plastic tare pe planșa de bord.

Plusuri:

+ Spațiu mai mare.

+ Ergonomie bună.

+ Motor economic.

Minusuri:

– Plastic tare la interior.

– Display-uri puțin personalizabile.

Date tehnice

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4650 × 1905 × 1661 mm. Ampatament: 2787 mm. Portbagaj: 550 l. Rezervor: 50 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate tip braț tras, cu element de torsiune. Frâne cu discuri ventilate față/spate. Direcție asistată electric. Pneuri: 225/55 R 19

Transmisie: Tracțiune față, cutie automată cu 6 trepte

Propulsie: Motor termic benzină, L4, 1199 cm3, putere maximă 100 kW (136 CP)/5500 rpm, cuplu maxim 230 Nm/1750rpm. Motor electric cu funcție de propulsor/generator, putere maximă 21 kW (29 CP), cuplu maxim 55 Nm. Putere maximă totală: 100 kW (136 CP). Cuplu maxim total: 230 Nm. Capacitate brută/netă baterie: 0,89/0,43kWh.

Performanțe: 0–100 km/h    10,2 s, Viteză maximă 202 km/h, Consum mediu  5,5 l/100 km

Preț de bază: Opel Grandland 1.2T Hybrid GS    33.642 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.