Home Teste Test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

Test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

de

DT__1548

Actuala generație Ford Fiesta, a șasea, intră într-o nouă etapă de viață, odată cu faceliftul. Modelul de clasă mică primește și un nou motor, cel de 1,0 l în trei cilindri.

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Ford

 

Istoria Fiestei este atât de lungă, încât ne-ar trebui mai mult de două pagini doar pentru a o trece în revistă, iar asta nu poate decât să sublinieze importanța mașinii pentru constructor. Dacă un producător auto decide să păstreze în gamă o denumire atâția ani – prima generație fiind lansată în 1976 –, succesul la public este clar. Așadar, orice modificare trebuie gândită cu atenție, pentru a nu strica un lucru care funcționează. În cazul Fiestei, Ford a lucrat mai mult la partea frontală, cu scopul de a sublinia latura dinamică a mașinii, dar forma generală, apreciată de clienți, a rămas neschimbată.

Pentru Fiesta, echiparea cu noul Ecoboost este cel mai bun lucru care i se putea întâmpla mașinii. Fiesta are acum armele potrivite ca să reintre în cursa pentru supremație din clasa mică.

Pentru Fiesta, echiparea cu noul Ecoboost este cel mai bun lucru care i se putea întâmpla mașinii. Fiesta are acum armele potrivite ca să reintre în cursa pentru supremație din clasa mică.

O mică revoluție s-a produs însă sub capotă, pentru că Fiesta intră și ea în epoca EcoBoost. Mai exact, motorul de 1,0 l în trei cilindri, produs și la Craiova, devine principala atracție a gamei și coloana sa vertebrală. Este oferit în două trepte de putere – 80 și 100 CP –, diferența fiind făcută de prezența turbinei. Vechiul 1.4 de 95 CP a dispărut complet, în timp ce propulsorul pe benzină, 1.6, a rămas în ofertă, însă doar cu transmisie automată. Cei care preferă dieselul au acum de ales între același motor de 1,6 l și 95 CP și un nou propulsor de 1,5 l și 75 CP, mai economic, care înlocuiește vechiul 1.4 TDCI de 68 CP.

ford fiesta interior

Partea superioară a bordului, plină de butoane mici, îi va descuraja pe mulți la început. Din fericire, celelalte comenzi sunt ușor de înțeles.

Pentru primul test în România, am avut la dispoziție motorizarea EcoBoost de 100 CP, pe care am ajuns să o considerăm ideală pentru Fiesta.  Cea mai importantă caracteristică a sa este și cea care ne-a convins – curba de cuplu. Micul „trei cilindri“ are un cuplu maxim de 170 Nm constant între 1400 și 4000 rpm. Pentru orice șofer, aceste cifre se traduc în plăcere de a conduce. Propulsorul urcă rapid în ture, dar e suficient de silențios și de elastic, încât este ușor să uiți că trebuie să schimbi într-o treaptă superioară. Timoneria cutiei de viteze e precisă, însă, la viteze mari pe autostradă, se simte nevoia unei a șasea trepte care ar fi ajutat la reducerea consumului de carburant. Media acestuia s-a situat la 6,8 l/100 km, traseul fiind preponderent extraurban.

Test comparativ: Ford Fiesta, Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208, Seat Ibiza

Suspensiile oferă același compromis bun între confort și dinamică, cu mențiunea că, uneori, la trecerea peste denivelări, par puțin prea ferme, dar cu greu pot fi egalate de concurența din clasa mică. Direcția precisă și perfect cântărită este, de asemenea, o referință a acestui segment, și aici Ford nu a schimbat nimic, dar nici nu era nevoie. Singurul punct slab al mașinii rămâne spațiul pentru pasagerii de pe banchetă – totuși, să nu uităm că Fiesta a rămas una dintre puținele mașini din clasă cu o lungime sub 4 m.

Test: Ford Focus ST

Toate versiunile vin acum cu Sync, sistemul de asistență în caz de urgență ce apelează automat 112 dacă se produce un accident. O altă dotare interesantă și totodată unică în segment e sistemul Keyless Entry ce permite programarea unei a doua chei și setarea anumitor parametri ai mașinii ce este pornită cu respectiva cheie, cum ar fi viteza maximă sau activarea anumitor sisteme de siguranță. Facilitatea e utilă pentru părinții care vor să le împrumute mașina copiilor.

ford fiesta

ford fiesta

Gama de prețuri a fost simplificată și unele pachete de dotări sunt oferite standard, în funcție de nivelul de echipare. Astfel, toate diferențele de preț dintre versiuni și motorizări sunt multiplu de 250. Prețul de bază al mașinii este 11.400 de euro, cu trei uși, iar caroseria în cinci uși costă 500 de euro în plus. Ford oferă gratis un pachet în valoare de 1500 de euro ce include aer condiționat, radio cu CD și mp3, Sync, conectivitate USB și bluetooth și faruri de ceață. La asta se adaugă 1000 de euro discount din prețul de listă. Practic, cea mai ieftină Fiesta ajunge să coste 10.400 de euro, iar un EcoBoost 100 CP, în echipare Trend cu cinci uși, are un preț de 12.150 de euro. Pentru echiparea Titanium, pachetul oferit gratis are un preț de 2650 de euro din care se scad 1000 de euro discount.

ams 4/2104

Pentru Fiesta, echiparea cu noul Ecoboost este cel mai bun lucru care i se putea întâmpla mașinii. Fiesta are acum armele potrivite ca să reintre în cursa pentru supremație din clasa mică.
ford fiesta

Date tehnice Ford Fiesta

 

Articole similare

Comentarii închise.