Alături de noua generație a flagship-ului local al companiei, Century, dar și de interesantele concepte Tj Cruiser, GR HV Sports și Crown, Toyota se va ocupa în mod special și de problema mobilității urbane, cu ajutorul trio-ului de prototipuri Concept-i.
Originalul Concept-i, ce va sosi în premieră națională pentru Japonia la Salonul Auto de la Tokyo, a fost prezentat încă de la începutul anului în cadrul CES – Consumer Electronics Show – din Las Vegas, fiind acum dublat de încă două prototipuri interconectate. Este vorba despre două noi concepte – Ride și Walk – ce au sosit reduse la scară pentru o utilizare mai facilă în aglomerările urbane – dar și pentru a oferi o mobilitate crescută oricui are nevoie, inclusiv persoanelor cu dizabilități.
Astfel, punctul forte al noului Concept-i Ride nu este neapărat utilizarea portierelor de tip gullwing (posibil campion la cât de mic poate fi vehiculul ce acomodează această soluție), ci implementarea acestora tocmai pentru a maximiza spațiul de acces oferit persoanelor aflate în scaune cu rotile. Concept-i Ride este desigur un prototip cu totul electric, ce poate acomoda două persoane – are inclusiv spațiu în spate pentru un scaun cu rotile pliat – și un scaun al șoferului electric care se mișcă din poziția centrală spre lateral, complet automat, atunci când cineva intră la bord.
În timp ce Concept-i Ride are dimensiuni minione – 2,5 metri lungime și 1.3 metri lățime – și poate parca complet autonom după o călătorie de maxim 150 km, nici măcar sistemul de control tip joystick nu va reuși să îți distragă atenția de la celălalt nou Concept-i, denumit Walk. Acesta pare un aspirator vertical, însă de fapt are un ampatament variabil între 500 și 700 mm ce facilitează luarea la bord a unei persoane (nu doamna de la curățenie) pentru o deplasare de maxim 20 km. Cel mai probabil Concept-i Walk va fi utilizat acolo unde chiar și modelul Ride este prea masiv – fiind o alternativă la noile concepte de mobilitate finală, ce presupun utilizarea unei alte forme de transport motorizat pentru ultima etapă a unei călătorii urbane (iar varietatea este maximă, de la scutere la biciclete sau chiar monociluri).