Home Știri Tuning de Britannia, gata de vânătoare sau circuit

Tuning de Britannia, gata de vânătoare sau circuit

de Aurel Niculescu

Încă din timpurile de tristă amintire ale comunismului, bancurile cu „Sir” și devotatul său majordom John au făcut deliciul celor care au visat măcar odată să se afle în postura de a utiliza… calmul insularilor.

Însă trebuie să înțelegem că și „calmul britanic” este tot o sintagmă culturală, nu neapărat o stare de fapt – drept dovadă fiind spere exemplu specimenele interesante apărute din zona industriei auto locale. Spre exemplu, activitățile de Lord britanic se desfășoară acum cel mai bine de la bordul unui ultra-luxos Bentley Bentayga, în timp ce o zi senină se poate desfășura nu doar la crichet ci și pe unul din numeroasele circuite din Anglia, la bordul unui McLaren 570S Spider.


Iar cazul clasic în care îți dorești un anume model dar vrei ca acesta să nu semene cu ceea ce au și alții se rezolvă de cele mai multe ori cu ajutorul programelor de personalizare ale caselor de tuning. Astăzi avem chiar două astfel de exemple, și putem începe cu cel potrivit pentru activități… diverse. Masivul Bentley Bentayga este încă sinonim cu propulsorul de „locomotivă” twin-turbo W12, chiar dacă acum gama include și versiuni diesel sau mai… accesibile pe benzină (V8), drept pentru care specialiștii își îndreaptă de obicei direcția în această direcție. Wheelsandmore a decis să aleagă calea subtilității, păstrând aproape nealterat designul SUV-ului (un insesizabil body kit și jante noi de 20 inch) și operând modificările mai importante sub capotă – un plus de peste 100 CP și 160 Nm duce la obținerea unui total impresionant de 710 CP și 1060 Nm.


De cealaltă parte, odată ce Sir s-a plictisit de plimbările după vulpi sau rațe, îl poate pune pe John la drum cu al său McLaren 570S Spider pentru a le face o vizită nemților de la Novitec. Compania îl va asigura pe John de recunoștința clasicului Sir cu ajutorul modulelor de management electronic al motorului N-tronic, capabile să extragă un plus de 75 CP și 92 Nm pentru un total general de 637 CP și 692 Nm – coincidență sau nu, 570S are practic aceleași cifre de performanță precum modelul standard 650S. Mai exact, roadster-ul îl va duce pe John înapoi acasă mai repede, de la zero la 100 km/h în doar trei secunde (la fel ca în cazul modelului superior 650S Spider) și apoi la o viteză maximă de 335 km/h pe Autobahn (chiar mai bine decât la 650S, capabil de „doar” 329 CP).

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.