Home ȘtiriIndustrie Uzina Audi din Bruxelles se închide definitiv: dispar 3.000 locuri de muncă

Uzina Audi din Bruxelles se închide definitiv: dispar 3.000 locuri de muncă

de Răzvan Măgureanu
uzina Audi din Bruxelles

Din păcate, soarta uzinei Audi din Bruxelles a fost pecetluită și uzina se va închide, fără a fi vândută unui alt producător.  De asemenea, negocierile dintre Audi și sindicate au eșuat. 

Audi a anunțat pe 11 decembrie că negocierile cu sindicatele pentru un plan social pentru cei circa 3.000 angajați au eșuat. La sfârșitul lui octombrie 2024 Audi comunicase oficial decizia de a opri producția la uzina din Bruxelles la sfârșitul lunii februarie 2025. În acel moment, Audi încă spera să găsească un investitor care să preia uzina. Dar în același timp, era în negocieri cu sindicatele privind închiderea uzinei în caz că nu va găsi un investitor.

Șase oferte fără succes, dar compensații duble în final

Audi a făcut nu mai puțin de șase oferte și toate au fost respinse de angajați iar din această cauză nu va exista niciun plan social pentru angajați. Totuși, Gerd Walker, membru în Consiliul de Administrație Audi, responsabil cu producția și logistica, a declarat că Audi oferă voluntar propriul bonus pe lângă indemnizația legală de concediere, conform legii belgiene: “Audi cheltuiește mai mult de două ori mai mult pe indemnizația de concediere decât este necesar”.

Walker a precizat că Audi a încercat să găsească un investitor dar niciunul din cei 26 potențiali investitori nu a venit cu un „concept viabil și durabil” pentru viitor. A existat la un moment dat o informație că producătorul chinez Nio ar fi interesat de preluearea uzinei. dar la mai puțin de 24 de ore de la acest anunț, Willaim Li, CEO Nio, a pus capăt speculațiilor declarând unui site chinez: „Cum își poate permite Nio o fabrică pe care Audi nu și-o poate permite? Zvonurile sunt nefondate”.

Astfel, producția lui Q8 e-tron se va încheia la începutul lui 2025. De la anunțul lui Audi în octombrie uzina a fost în centrul atenției după un protest violent al angajaților care au furat cheile unor vehicule noi, care se pregăteau să iasă de pe porțile uzinei.

Pe lângă încercarea de a vinde uzina unui investitor, Audi a investigat dacă ar putea produce alt model aici în locul lui Q8 e-tron dar nu a găsit nicio soluție.

Uzina Audi nu a fost atractivă pentru investitori datorită poziției sale delicate într-o zonă rezidențială, între șine de cale ferată și autostradă, ceea ce face imposibilă extinderea ei.

Uzina din Bruxelles are o istorie de peste 75 de ani, primul model fiind produs aici pe 7 aprilie 1949 și Volkswagen AG a preluat-o în 1970. În 2007, uzina a fost preluată de Audi AG, care a produs exclusiv la Bruxelles Audi A1 din 2010. Din mai 2010 până în 2018 au fost produse 910.000 unități Audi A1. În 2018 a început producția noului Audi Q8 e-tron, anul trecut Audi celebrând producția celui de-al 200.000-lea exemplar.

Astfel, uzina din Bruxelles devine prima uzină a grupului VW din Europa care se închide definitiv.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.