Prezentat la Pebble Beach Concours d’Elegance, conceptul Escala este „vitrina în care Cadillac ne arată design-ul și tehnologiile pe care le va implementa în viitoarele sale modele.
„Escala este un concept cu două obiective clare,” a declarat Johan de Nysschen, președintele Cadillac. “În primul rând, Escala este o declarație a noilor iterații ce vor trasa limbajul de design al viitoarelor modele Cadillac, precum și un indiciu clar al viitoarelor tehnologii pe care le vom implementa. În al doilea rând, Escala are rolul de a susține caracterul aspirațional Cadillac, semnalizând reîntoarcerea brandului în vârful segmentului premium.”
Escala, „scară” (cu sensul de dimensiune) în limba spaniolă, este conceptul unui automobil gândit să se plaseze deasupra vârfului de gamă Cadillac CT6, lansat chiar în acest an, și urmează altor două concepte Cadillac prezentate tot la Pebble Beach în anii recenți: Ciel Convertible în 2011 și Elmiraj Coupe în 2013.
În pofida dimensiunilor impozante, la 5347 mm lungime – Escala este cu 152 mm mai lung decât CT6, conceptul a fost gândit ca un automobil pentru șofer cât și ca o limuzină de top. Cei 114 ani de istorie Cadillac sunt prezenți în detalii subtile din designul lui Escala, fie că vorbim despre grila impozantă tridimensională, de jantele (de 22 de inch) cu două rânduri de spițe sau de farurile verticale (semnătura mărcii din 1948). Apropos de faruri, acestea utilizează tehnologia OLED, iar diodele luminiscente de dimensiuni reduse sunt intenționat amplasate mult în interior pentru a conferi un aspect agresiv, mai sinistru, atât ziua cât și noaptea!
În interior, dincolo de aspectul înaintea timpurilor sale a finisării, se remarcă cele trei display-uri curbate, cu tehnologie OLED, ce înfățișează toate informațiile mașinii, sistemului de navigație sau a celui de infotainment într-un cluster integrat, desfășurat în jurul șoferului.
Escala Concept utilizează noua platformă Cadillac RWD-centric, ce a debutat pe noul CT6, despre care constructorul afirmă că oferă un nivel fără precedent de rigiditate și agilitate. În privința propulsiei, singurul detaliu specificat este faptul că noul motor V8, de 4,2 litri, bi-turbo, utilizează tehnologia Active Fuel Management, care permite decuplarea automată a 4 cilindri, pentru o economie sporită de carburant.