Fie că vă pregătiți să deveniți pilot amator sau profesionist, sunteți pasionat de lumea cailor putere sau pur și simplu vreți un moment de relaxare și visare în „pielea” altcuiva – video-urile cu perspectiva din interiorul unui automobil (cât mai puternic și dezinvolt) au de obicei o puternică capacitate de motivare pozitivă.
Pentru că este vineri și ar fi cazul să ne gândim deja la w-end, este timpul pentru un pic de instructaj realizat din spatele cortinei – plus la final o mică mostră despre cum te poți distra la maxim (de obicei alături de prieteni) chiar și atunci când automobilul propriu are tot atâtea lucruri în comun cu o pistă de curse cât are o găină cu misiunile spațiale. În primul rând, vom începe „ușurel” – la propriu și la figurat, cu un automobil sport ce nu cântărește mai nimic și are în plus magica setare a tracțiunii integrale. Desigur, vă recomandăm ca orice încercare de pilotaj – artistică sau profesionistă – să aibă loc acolo unde trebuie, adică pe circuit sau măcar în afara drumurilor publice.
Prima mostră de fericire la volan vine din partea unui recent test realizat de L’argus – o publicație franceză – cu noul Alpine A110. Este desigur vorba despre reîncarnarea modernă a faimoasei sportive franceze, precum și unul dintre cele mai „light” modele sportive de pe piață – 1080 kg, cu nu mai puțin de 252 CP cu care pilotul se poate juca în voie. Așa cum este evident din mostra video – fericirea vine și odată cu dozele mari de talent.
Acum să ne mutăm într-o ligă superioară – destul de brusc, deoarece sărim de la etajul 20 al unui zgârie-nori New Yorkez direct pe acoperișul dotat nu cu heliport, ci cu un Koenigsegg Agera RS, același exemplar care nu demult reușea să impună un nou standard în materie de viteză maximă posibilă cu un automobil de serie, legal. Aici fericirea vine cu o doză de invidie și admirație pentru că noi nu putem fi în locul pilotului de teste al casei – și este oricum posibil ca odată ajunși acolo să ne cam căim de decizie împreună cu acul vitezometrului, care urcă aparent spre infinit.
Și ca să revenim totuși cu picioarele pe pământ, haideți să râdem un pic cu poate cel mai fascinant aspect la circuitului Nurburgring Nordschleife – faptul că Iadul Verde acceptă aparent absolut pe oricine. Cei aproape 21 de km vor pune în dificultate pe mulți – cu șirul nesfârșit de curbe, creste și diferențele de nivel în orb – însă aparent există și o categorie de entuziaști care sunt acolo dintr-un motiv mult mai simplu – distracția. Iar această categorie include se pare și „piloții” de van-uri și microbuze…