Home ȘtiriIndustrie Volkswagen: din 2030 peste jumătate din utilitare vor fi electrice

Volkswagen: din 2030 peste jumătate din utilitare vor fi electrice

de George Grosu

Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale, a încheiat destul de bine anul 2021 iar în acest an pregătește lansările noilor modele ID.Buzz Cargo și Amarok, cu scopul de a crește profitul și a îmbunătății serviciile.

La fel ca toate celelalte mărci ale grupului Volkswagen, inclusiv divizia Volkswagen Vehicule Comerciale depune eforturi mari pentru a-și recupera profitabilitatea în fața investițiilor mari făcute pentru dezvoltarea de noi soluții pentru propulsia electrică.

Totuși, această divizie a gigantului grup auto german, are motive întemeiate să privească cu optimism planurile de viitor, în condițiile în care a încheiat anul financiar 2021 cu conturile din nou în excedent, rezultat obținut cu un an înaintea prognozelor și care deschide pozitiv un an crucial, marcat de lansările noilor modele Volkswagen ID.Buzz Cargo și Amarok, deschizând practic un proiect de dezvoltare care va trebui să aducă câștiguri importante chiar și prin operațiuni de service.

Rezultatele financiare reprezintă primul punct din lista de subiecte care au caracterizat conferința de presă aferentă anului financiar 2021. Astfel, profitul a fost de 73 de milioane de euro cu puțin sub 360.000 de vehicule livrate dar cu un important potofoliu de comenzi de peste 450.000 de unități. Un rezultat considerat bun după criză, cu pierderi de 454 de milioane de euro, înregistrate în anul 2020 când au fost comercializate 371.000 de unități.

Președintele diviziei, Carsten Intra și membrul în consiliul financiar al diviziri, Michael Obrowski au subliniat modul în care impactul pandemiei de coronavirus și dificultățile cu furnizarea de semiconductori au compromis producția și livrările, transformând totodată compania într-una din ce în ce mai durabilă. Michael Obrowski a ținut să menționeze: “Au existat mai multe consecințe logice ale situației pieței din 2021 care au avut o influență pozitivă asupra rezultatului nostru final. Astfel, acestea au inclus un sprijin mai mic pentru vânzări și o activitate destul de bună din nou pentru automobilele second hand. Un alt factor cheie pentru rezultatul financiar bun, a fost disciplina ridicată a cheltuielilor și optimizarea costurilor în brandul nostru. Toate acestea au făcut posibilă schimbarea impresionantă mai devreme decât era de așteptat.”

Uzina de producție din Hanovra (Germania) a finalizat lucrările de adaptare și pregătirea a 60% din cei 5.000 de angajați destinați să înceapă producția noului ID.Buzz, primul model electric al noii generații de vehicule comerciale Volkswagen prezentat recent și principalul model dintre cele două mari noutăți așteptate în cursul acestui an împreună cu noul Amarok, care va avea lansarea în a doua jumătate a anului 2022.

Noile Multivan și T6.1 împreună cu noul ID.Buzz stau la baza unei strategii care în viitor se va orienta tot mai mult spre electrificare, dar care are ca scop creșterea veniturilor. În acest sens, Carsten Intra a declarat: „ID.Buzz reprezintă mobilitatea de mâine. Transferă șapte decenii de know-how Bulli și designul unui model iconic în era mobilității electrice”.

În paralel, unele lucrări de conversie au început deja pentru a găzdui și viitoarele modele premium complet electrice de la brandurile Audi și Bentley care vor beneficia de o nouă hală de producție care se află în construcție.

În cadrul conferinței de presă, Carsten Intra a prezentat pentru prima dată detaliile strategiei GRIP 2030 actualizate: „Până în anul 2030, peste 55% dintre vehiculele noastre din Europa vor fi vehicule electrice cu baterie, alimentate cu energie electrică verde. La dezvoltarea tehnologiei AD, VWCV contribuie, de asemenea, ca o componentă integrală a strategiei NEW AUTO a Grupului Volkswagen. Prin urmare, VWCV este pe cale să devină o companie digitală agilă, orientată spre performanță.”

Scopul financiar este de a depăși profitul de un miliard de euro în 2030, cu o rentabilitate a vânzărilor de peste cinci procente și o rentabilitate a investiției de peste 20%. Unitatea de afaceri „AD/MaaS/TaaS”, care acoperă activitățile asociate cu conducerea autonomă și serviciile MaaS/TaaS, va vinde servicii în peste 50 de orașe din întreaga lume și va produce o rentabilitate a vânzărilor de peste 10%.

Volkswagen ID.Buzz Cargo
Volkswagen ID.Buzz Cargo
Volkswagen ID.Buzz Cargo
Volkswagen ID.Buzz Cargo
Volkswagen ID.Buzz Cargo
Compartiment
Cockpit
Interior
Fabrica Volkswagen din Hanovra
Fabrica Volkswagen din Hanovra
Fabrica Volkswagen din Hanovra
Fabrica Volkswagen din Hanovra

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.