Grupul Volkswagen a prezentat măsurile tehnice specifice pentru remedierea prebemelor de poluare ale motoarelor diesel EA 189, cu cilindreea de 1,6 şi 2,0 litri.
După o examinare detaliată, aceste măsuri au fost confirmate de către Autoritatea Naţională Germană pentru Transport Motorizat. Aceasta înseamnă că acum sunt clarificate soluțiile de remediere pentru majoritatea autovehiculelor afectate.
Un “transformator de flux” va fi montat direct înaintea senzorului de debit de aer al motorului EA 189 de 1,6 litri. Acesta constă într-o plasă care temperează curenţii turbionari ai fluxului de aer din faţa senzorului de debit de aer, optimizând astfel decisiv acurateţea măsurătorilor senzorului de debit de aer. Senzorul de debit de aer determină debitul instantaneu de aer, care este un parametru foarte important pentru managementul motorului, în vederea obţinerii unui proces optim de ardere. Adiţional, la acest motor va fi efectuată o actualizare de soft. Este de aşteptat ca timpul necesar pentru implementarea măsurilor tehnice să fie de mai puţin de o oră.
VW – scandalul emisiilor se extinde în toată lumea
La motoarele de 2,0 litri va fi actualizat softul. Timpul alocat exclusiv manoperei va fi de circa o jumătate de oră.
După implementarea măsurilor tehnice, autovehiculele vor îndeplini standardele de emisii aplicabile.
La finele acestei luni, vor fi prezentate autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat şi măsurile corespunzătoare pentru motorul diesel de 1,2 litri cu 3 cilindri.
Volkswagen se va asigura că timpul necesar pentru implementarea măsurilor tehnice este cât mai scurt posibil, pentru toţi clienţii. De asemenea, Volkswagen va contacta fiecare client şi va încerca să aibă în vedere toate nevoile individuale ale clienţilor la implementarea acestor măsuri, pentru a evita cât mai mult posibil eventualele neplăceri pentru client, ca de exemplu eventuale restricționări ale mobilităţii. În acest sens, marca Volkswagen se va asigura că tuturor clienţilor li se vor oferi opţiuni corespunzătoare gratuite pentru asigurarea mobilităţii.
Test: VW Passat 2.0 biTDI Highline
La dezvoltarea măsurilor tehnice, obiectivul constă în continuare în atingerea limitelor emisiilor aplicabile, în fiecare caz în parte, fără vreun efect negativ asupra puterii motorului, consumului de combustibil şi performanţelor. Având însă în vedere că mai întâi trebuie făcute măsurători pentru toate variantele de modele, atingerea acestor obiective nu poate fi confirmată definitiv.
În baza procedurilor aplicate de marca Volkswagen, şi celelalte mărci ale Grupului (Audi, SEAT, ŠKODA şi Volkswagen Autovehicule Comerciale) planifică măsuri corespunzătoare pentru autovehiculele lor afectate.