Home Modele noi Volvo ES90 atacă direct Mercedes EQE și BMW i5

Volvo ES90 atacă direct Mercedes EQE și BMW i5

de Răzvan Măgureanu
Volvo ES90 2025

Ofensiva electrică Volvo continuă. După SUV-ul EX90, suedezii prezintă limuzina Volvo ES90 construită pe o versiune evoluată a platformei SPA2 cu tehnologie pe 800V.

Nici nu au început bine vânzările la SUV-ul EX90 și Volvo a prezentat limuzina de lux ES90. Aceasta este construită pe o versiune modernizată a platformei SPA2, cu tehnologie pe 800V. Acesta va fi oferită și pe EX90 ulterior.

Tehnologia pe 800V va permite o încărcare super rapidă la stațiile DC cu până la 350 kW. Astfel,  în 10 minute se încarcă energie pentru 300 km, iar bateria se încarcă de la 10 la 80% în numai 20 minute. Astfel, Volvo ES90 va oferi o autonomie WLTP de până la 700 km datorită unui Cx foarte bun, de 0,25. Volvo spune că acesta este cel mai bun Cx pe care l-a avut vreodată la o mașină.

Volvo ES90 2025

Interior uriaș
Cu o lungime de fix 5 metri, o lățime de 1,94 metri și o înălțime de 1,55 metri, Volvo ES90 are un ampatament generos de 3,10 metri de care vor beneficia pasagerii din spate. În schimb, volumul portbagajului de 424 litri este puțin mai mic decât la Mercedes EQE (430 litri) sau BMW i5 (490 litri) însă Volvo are și un frunk în față de 22 litri și prin rabatarea individuală a celor trei scaune din spate, volumul se poate extinde la 733 litri. Scaunele individuale din spate sunt reglabile electric și spătarul de poate înclina cu unghiuri între 28 și 33 grade.

Volvo ES90 vine cu un acoperiș panoramic care oferă opțional o versiune electrocromată ce permite reglarea transparenței acoperișului. De asemenea, poate fi configurat cu opțiuni de mare lux cum ar fi climatizare cu patru zone cu un sistem avansat de purificare a aerului, un sistem audio Bowers&Wilikins cu 25 difuzoare și Dolby Atmos.

Ca și alte modele Volvo, sistemul multimedia este bazat pe Google care oferă servcii precum Google Maps, Google Assistant și mai multe aplicații în Google Play.  Instrumentele de bord sunt afișate pe un display de 9 inchi, un head-up display de 13,2 inchi proiectează informațiile pe parbriz, iar sistemul multimedia utilizează un ecran portret de sine stătător de 14,5 inchi care oferă acces direct la navigație, sistemul audio, climatizare, telefon și alte funcții. De asemenea camera la 360 grade dispune de o nouă vedere 3D.

Volvo ES90 are un singur set de module hardware și software numit Superset Tech Stark care are la bază un superprocesor Nvidia Drive AGX cu două procesoare Orin, care pot procesa până la 500 milioane secvențe pe secundă, ES90 fiind cel mai puternic Volvo în ceea ce privește capacitatea de procesare. Această arhitectură electronică va fi utilizată la toate modelele viitoare Volvo.
Volvo ES90 2025

Volvo ES90 are un arsenal impresionant de senzori care vor contribui la o siguranță activă nemaiîntâlnită: opt camere, cinci senzori radar, 12 senzori ultrasonici și un senzor Lidar în partea superioară a prabrizului care monitorizează tot ce se întâmplă în exterior. De asemenea, camerele și senzorii de la interior vor monitoriza starea șoferului.

Partea frontală iese în evidență prin designul farurilor care păstrează linia tradițională “Ciocanul lui Thor”,  în timp ce în spate stopurile în formă C au un nou design, completat de lămpile LED de o parte și de alta a hayonului utilizate și pentru secvențele de bun venit și la revedere. Spre deosebire de S90 care era o limuzină în trei volume și care nu se mai vinde, Volvo ES90 are o siluetă de fastback în două volume cu un hayon generos.

Clienții pot alege între șapte culori exterioare și jante de la 20 la 22 inchi.

Trei versiuni 
Volvo ES90 va fi disponibil într-o versiune de bază cu baterie de 92 kWh combinată cu un motor spate și cu echiparea de bază Core.
Vor urma apoi două versiuni cu baterie mai mare, de 106 kWh, și două motoare:  una Twin Motor cu 330 kW (449 CP) și una Twin Performance cu 500 kW (680 CP) combinate cu echipările Plus și Ultra. Acestea sunt disponibile și în combinație cu versiunea de bază cu un motor și baterie de 92 kWh.

Versiunea cu baterie mică are autonomie de 650 km și se încarcă cu până la 300 kW la stații rapide DC, iar cele cu două motoare pot parcurge 700 km între două încărcări și se încarcă cu până la 350 kW.

Volvo ES90 vine standard cu suspensie clasică cu arcuri de oțel și opțional cu suspensie pneumatică cu gardă la sol variabilă. Ca la orice Volvo, viteza maximă este limitată la 180 km/h.

Noul Volvo ES90 se va produce în China și în primă fază va fi disponibil în Austria, Belgia, Cehia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția și Marea Britanie. În România va veni din vara lui 2025.

În Germania, prețurile încep de la 72.000 euro pentru versiunea cu un motor, cea de 330 kW costă de la 89.000 euro iar cea de 500 kW de la 94.000 euro. Echiparea standard este foarte bogată și lista de opționale include vopseaua metalizată (1000 euro), jante mai mari (maxim 22 inchi de la 1305 euro), tapițerie de piele nappa (de la 1500 euro).

Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025Volvo ES90 2025
Volvo ES90 Exterior
Volvo ES90 2025

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.