Mercedes a dezvăluit primele imagini cu viitorul SUV electric Mercedes GLC with EQ Technology, care succede lui EQC produs între 2019 și 2023.
Este deja oficial: noul SUV electric de clasă medie Mercedes GLC with EQ technology va fi prezentat în premieră mondială la salonul de la Munchen în toamnă și se va baza pe noua platformă electrică dedicată MB.EA Medium ce utilizează tehnologie pe 800V care permite încărcarea bateriei la stații DC cu până la 320 kW. De asemenea, Mercedes spune că motorul principal din spate a fost dezvoltat integral de Mercedes, stabilește noi standarde și dezvoltă o putere impresionantă. Modulul de propulsie eATS 2.0 provine de la EQXX și este cuplat cu un invertor cu carbură de siliciu pentru a reduce pierderile.
Vor exista și versiuni cu tracțiune integrală care vor beneficia de un al doilea motor la puntea față care va funcționa intermitent în funcție de condițiile de condus și de drum.
Mercedes a prezentat primele imagini cu mașina camuflată din testele de iarnă care au loc în nordul Suediei la Arjeplog. Spre deosebire de Mercedes EQC care utiliza platforma convențională MRA modificată, noul Mercedes GLC with EQ technology utilizează platforma electrică dedicată MB.EA Medium dar va avea în comun unele componente cu noul Mercedes CLA construit pe platforma multipropulsie MMA.
De exemplu, bateria de top Li-Ion de la CLA se va regăsi și la Mercedes GLC with EQ Technology. Cu o capacitate de 85 kWh aceasta va oferi o autonomie WLTP de peste 700 km. Este interesant de remarcat că Mercedes promite o autonomie de peste 700 km cu o baterie de numai 85 kWh net în timp ce Audi Q6 e-tron Performance (326 PS) și Porsche Macan EV (360 PS) care au baterii mai mari, de 94,9 kWh net, au autonomii WLTP mai mici, de 634 respectiv 643 km. Acest lucru înseamnă că SUV-ul Mercedes va fi mult mai eficient decât rivalii săi direcți.
Nu știm încă ce putere va avea versiunea cu un motor în spate, dar versiunea cu două motoare va dezvolta 360 kW (489 PS), iar motorul spate va fi cuplat cu o transmisie cu două trepte. Motorul față se va cupla doar atunci când este nevoie de mai multă tracțiune sau dinamică. Prin comparație, Audi Q6 are două versiuni cu tracțiune integrală, cu 387 PS și 489 PS (S Q6), iar Porsche Macan trei verisuni cu tracțiune integrală: Macan 4 (408 PS), Macan 4S (516 PS) și Macan Turbo (638 PS). Mercedes are în plan o versiune AMG a lui GLC, care va dezvolta peste 600 PS.
O altă componentă preluată de la platforma MMA este BCU (Brake Control Unit) și Mercedes promite că tranziția între frânarea de recuperare a energiei și cea hidraulică este perfect lină. Recuperarea energiei se face cu decelerații de până la 0,3 g, ceea ce acoperă 90% din procesele de frânare din traficul de zi cu zi. Pompa de căldură utilizează trei surse de energie: căldura provenită de la motoare, de la baterie și de la aerul exterior. Pompa de căldură va furniza până la 3 kW de căldură pentru fiecare kW de energie al bateriei.
Din punct de vedere al designului, Mercedes GLC with EQ Technology va avea o grilă închisă a radiatorului și privind silueta mascată pare că GLC EV este ceva mai scund are forme mai rotunjite comparativ cu GLC cu motoare convenționale.
Mercedes GLC with EQ Technology va fi produs la uzina din Bremen sau Kecsemet.