Home Știri VW Golf-e, primul Golf electric din istorie

VW Golf-e, primul Golf electric din istorie

de

Volkswagen se ține de cuvânt și aduce la Geneva primul Golf electric de serie construit vreodată. VW Golf-e are o autonomie de 175 km și 115 CP.

VW Golf-e_1

Pentru Volkswagen, Golf-e reprezintă o piatră de hotar fiind un pariu important pentru viitorul automobilelor sale. Față de blue-e-motion construit pe platforma lui Golf VI, noul Golf-e va fi disponibil la vânzare.

Noul model este propulsat de un motor electric de 115 CP și 270 Nm, care asigură o viteză maximă limitată electronic la 135 km/h. Ar putea părea puțin, mai ales pentru un șofer neamț obișnuit cu lipsa limitelor de viteză de pe Autobahn, dar dicolo de această graniță autonomia ar scădea vertiginos, spun inginerii care au dezvoltat mașina. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în 11.8 secunde iar autonomia anunțată este de 175 km.

La nivel optic, față de versiunile cu motor termic, cea electrică se diferențiază prin grila față acoperită, iar la interior există un alt panou pentru instrumente. Șoferul va putea alege între trei moduri de funcționare – Normal, Eco și Range – cel de-al doilea limitând viteza maximă la 120 kmh și puterea motorului la 95 CP. Modul Range înseamnă alte sacrificii, cum ar fi decuplarea sistemului de climatizare și limitarea vitezei la doar 95 km/h.

Acumulatorii litiu-ion cu o capacitate de 26,5 km/h sunt amplasați sub banchetă, ceea ce înseamnă că portbagajul nu are de suferit, însă masa crește cu 205 kg. Cel mai interesant aspect este faptul că bateriile se încarcă complet în 20 de minute de la o priză tri-fazică (380V) și în cinci ore de la una normală de 220 V, valori greu de egalat pentru concurență.

Articole similare

Comentarii închise.