La sfârșitul anului 2021, Toyota a inițiat o alianță pe tema e-combustibililor cu unii parteneri japonezi. Rezultatul partenerului alianței cu compania Yamaha, aduce acum un motor V8 alimentat cu hidrogen.
Producătorul japonez Toyota, la fel ca mulți alți producători auto, utilizează unități de propulsie electrice cu baterii, însă lucrează și la alternativele acestui tip de propulsie. În acest scop, în noiembrie 2021, producătorul nipon a înființat o alianță japoneză cu partenerii săi din domeniul auto Mazda, Subaru și producătorii de motociclete Kawasaki și Yamaha.
Recent, conducerea companiei nipone Yamaha, a prezentat primul rezultat al noii alianțe mai sus menționate. Special pentru Toyota, producătorul de motociclete a dezvoltat un motor în configurație V8 care funcționează ca un motor pe combustie dar care folosește hidrogenul drept combustibil. Motorul V8 cu o capacitate de cinci litri se bazează pe motorul similar care echipează modelul sport coupe de lux Lexus RC F. Pentru a putea utiliza hidrogenul drept combustibil, cei de la Yamaha au modificat sistemul de injecție și a adaptat, printre altele, chiulasele și galeria de admisie. Concluzia este că V8-ul cu hidrogen ar trebui să livreze o putere maximă de până la 450 CP la 6.800 rpm și un cuplu maxim de 540 Nm la 3.600 rpm. Pentru versiunea pe benzină a lui Lexus, japonezii specifică o putere de 464 CP la 7.100 rpm și un cuplu de 520 Nm la 4.800 rpm.
Președintele Yamaha Motor – Yoshihiro Hidaka, a declarat: „Lucrăm pentru a atinge neutralitatea carbonului până în 2050. În același timp, noul motor este legat de numele companiei noastre și avem o mare pasiune pentru motorul cu ardere internă. Motoarele cu hidrogen au potențialul de a fi neutre din punct de vedere al CO2-ului, menținând în același timp interesul nostru pentru motorul cu ardere internă.”
Motorul alimentat cu hidrogen nu numai că funcționează neutru din punct de vedere al CO2-ului, ci oferă și un potențial foarte mare. Arderea este mai rapidă decât în cazul motoarelor pe benzină comparabile, ceea ce duce la un răspuns semnificativ mai bun al motorului. În plus, vibrațiile sunt reduse în timp ce experiența de conducere și feedback-ul automobilului cresc pe rând și sound-ul distinctiv al motorului convențional este păstrat.
Conducerea Toyota nu a dezvăluit încă unde va fi implementat noul motor V8 alimentat cu hydrogen dezvoltat de cei de la Yamaha. Din unele surse, se pare că acesta își va face debutul pe un model de competiții. Inginerii de la Toyota au transformat deja un motor convențional turbo cu trei cilindri în linie care echipează modelul Yaris GR, la funcționarea pe hidrogen și care este prezentat în galeria foto.
Producătorul japonez de motociclete Yamaha au dezvăluit de curând un motor V8 alimentat cu hidrogen dezvoltat pentru producătorul auto Toyota. Noul motor livrează 450 CP și este neutru în ceea ce privește emisiile de CO2.