VW a decis să modernizeze platforma MEB și să o transforme în MEB+ pentru a suplini întârzierea introducerii noii plaftforme modulare SSP (Scalable Systems Platform) plănuită ințial pentru 2026.
VW a dat primele detalii despre platforma MEB+ care reprezintă o evoluție a platformei MEB. Prima îmbunătătțire a noii platforme este autonomia mărită de până la 700 km față de 550 km în prezent la MEB.
A doua îmbunătățire este viteza de încărcare care s-a mărit de la 170 la 175-200 kW. Însă comparativ cu viitoarea platformă SSP care este proiectată să funcționeze la 800V, arhitectura MEB+ păstrează soluția cu rețeaua de 400V.
O a treia îmbunătățire adusă de platforma MEB+ este bateria cu celula unitară care va fi introdusă în tot grupul VW din 2023 și va aduce numeroase avantaje de costuri. Aceasta va fi instalată în 80% din modelele grupului până în 2030. Astfel, VW vrea să reducă costul pentru 1 kWh de energie înmagazinat în baterie la sub 100 euro. Această baterie fusese planificată inițial pentru platforma SSP.
De asemenea, noua platformă va oferi noi funcții de conducere autonomă și un soft îmbunătățit. VW va lansa 10 modele electrice până în 2026 pe această platformă printre care și ID. Golf și ID. Tiguan. Nu este clar încă cum se vor poziționa ID. Golf și ID. Tiguan față de ID.3 și ID.4/ID.5.
VW nu vrea să renunțe la numele Golf și Tiguan și de aceea a decis să ofere și versiuni electrice pentru acestea. De asemenea, o versiune simplificată a acestei platforme, cu tracțiune față, ar urma să fie utilizată pentru viitoarele modele de clasă mică ID.1, ID.2 și un eventual ID. Polo.
Platforma predecesoare, MEB, a fost lansată în 2019 odată cu noul ID.3. Grupul VW a produs 670.000 mașini pe platforma MEB dintre care 500.000 sunt VW ID.3/ID.4 și ID.5. Inițial au fost disponibile trei baterii, de 45, 58 și 77 kWh, dar anul trecut s-a renunțat la bateria mică de 45 kWh.