Un reprezentant al revistei auto motor und sport și un BMW M235i M Performance s-au întâlnit cu multiplul campion mondial de dirt-track Karl Maier pe pista de speedway.
Circuitul de speedway din Landshut/Ellermühle, ce aparţine clubului AC Landshut, a fost martorul uneia dintre cele mai neobişnuite întreceri sportive. Pentru prima dată, un reprezentant al revistei auto motor und sport a pilotat un model BMW M235i cu accesorii M Performance pe o pistă lungă de aproximativ 400 de metri, pentru a concura într-un concurs de drift împotriva lui Karl Maier, cvadruplu campion mondial de dirt-track şi dealer de motociclete BMW, pe o motocicletă de speedway.
Au fost alăturaţi doi actori deosebit de diferiţi. Modelul BMW M235i M Performance, propulsat de un motor de 3,0 litri, pe benzină, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă 326 CP şi 450 Nm, are o masă proprie de 1470 kg şi o lungime de aproximativ 4,5 metri. Pe de altă parte, motocicleta de speedway are un motor de 500 cmc, cu un cilindru şi răcire cu aer, care cântăreşte 80 kg (conform regulamentului de speedway), iar transmisia este cu o singură viteză şi fără frâne. Alimentat cu metanol special conceput, motorul produce până la 80 CP şi este construit exclusiv pentru utilizare pe piste de speedway.
Echipat cu accesorii originale M Performance, BMW M235i a oferit soluţia perfectă pentru drifturi pe circuitul de speedway de la Landshut. Abilitatea mașinii de a lua curbele în derapaj este datorată distribuţiei maselor (50:50% față/spate) şi centrului de greutate coborât, dar şi echipamentelor speciale precum suspensia sport BMW M Performance (coborâtă cu 20 mm faţă de versiunea standard), diferenţialul mecanic cu patinare limitată pentru puntea spate şi jantelor de 19 inchi. Cu un cuplu maxim de 450 Nm, disponibil pe un interval cuprins între 1300 şi 4500 rpm, motorul versiunii 235i oferă o livrare constantă a puterii de-a lungul întregii plaje de turaţii, astfel că reprezintă o completare excelentă a şasiului bine echilibrat.
Marco Wittmann, campion în DTM cu BMW M4
În ciuda profilelor complet diferite ale celor două echipamente, ambii piloţi au reuşit să-şi îndeplinească obiectivul comun: cinci ore de „plăcere a condusului“ pe o pistă îngustă de pământ. Prima întâlnire cu o motocicletă de speedway a permis modelului BMW M235i M Performance să-şi demonstreze abilitatea extraordinară de a lua virajele în derapaj.
Comentarii închise.