Lansat în 2017, Volvo XC60 a trecut prin al doilea facelift, după cel din 2021, acesta din urmă aducându-i un sistem multimedia nou, o grilă redesenată, noi tapițerii, culori și jante. În test, versiunea de top, PHEV, cu o autonomie electrică de 80 km.
Volvo s-a adaptat mai bine decât alți producători premium la tranziția spre era electrică. XC60 merge înainte, la fel ca și XC90, urmând să existe în paralel cu noul EX60, care va debuta în vara anului 2026. În acest scop, Volvo i-a aplicat un al doilea facelift, care include, pe lângă grila redesenată, materiale noi pentru interior, modele noi de jante și culori noi de caroserie, cum ar fi Aurora Silver și Forest Lake (culoarea mașinii de test), și un ecran tactil mai mare, de 11,2 inchi, ușor accesibil, care integrează cel mai nou sistem de infotainment Volvo.
Deoarece displayul este mai mare decât cel de 9 inchi de dinainte, acesta nu mai e încastrat în planșa de bord între gurile de ventilație, ci este de sine stătător, fiind montat deasupra. Sistemul se bazează pe Android Automotive, utilizează acum hărțile Google și, în principiu, are același soft ca și cel de la EX90, dar nu atât de radical. De pildă, sistemele de asistență, climatizarea, modurile de condus și sistemul de camere se gestionează de pe ecranul tactil, dar reglajele oglinzilor, al torpedoului și al hayonului se fac prin comenzi fizice, clasice. Unii ar spune că XC60 rămâne mai conservator, dar noi am spune că este mai practic.

În urma faceliftului, gama s-a simplificat, mai fiind disponibile doar mild hybridul de 250 CP, în echipările Core, Plus și Ultra, și două modele PHEV, T6 Plus și T8 Ultra. Noi am condus versiunea de top, T8, a cărei putere, de 455 CP, a rămas neschimbată.
Rotim spre dreapta butonul de start (tot spre dreapta se rotește și când vrem să oprim motorul), cuplăm în D și pornim. Există și un mod B, în care puterea de recuperare la ridicarea piciorului de pe accelerație crește semnificativ, iar în funcție de setare, SUV-ul se poate opri chiar complet – o particularitate pentru un PHEV. Modul de condus cu o singură pedală are o decelerație puțin mai mică decât la mașinile electrice, dar reduce eficient folosirea frânei, mai ales în oraș.
XC60 rămâne fidel sistemului de propulsie cu tracțiune integrală hibridă. Motorul turbo de 2 litri și 310 CP antrenează puntea din față, iar cel electric, de 107 kW (145 CP), pe cea din spate, neexistând arbore cardanic, adică legătură mecanică între punți. În locul arborelui cardanic este amplasată bateria cu o capacitate brută/netă de 18,8/14,9 kWh, care oferă o autonomie de 80 km.
Sistem hibrid reușit
Șoferul poate alege între modurile Hybrid, Power, Pure, Off-road și AWD. În AWD, sistemul hibrid menține permanent în funcțiune motorul electric, pentru a beneficia de tracțiunea integrală. În Pure, XC60 se poate deplasa electric până la 140 km/h, în Power, ambele motoare conlucrează pentru performanțe maxime, iar în Hybrid se favorizează cât mai mult deplasarea cu motorul electric.
În modul electric, pornirea de pe loc este ceva mai lentă, însă la reprize XC60 se descurcă destul de bine în oraș doar cu motorul electric.
Sistemul hibrid e rafinat, și motorul termic își face simțită prezența doar atunci când intră în acțiune mai energic, la apăsarea bruscă a pedalei de accelerație. Dar și atunci izolarea fonică este eficientă, motorul termic auzindu-se doar în fundal. Și îl auzi pentru că suspensia pneumatică opțională e silențioasă și zgomotul vântului este redus.
Suspensia pneumatică adaptivă este una dintre opțiunile care merită bifate, deoarece, în esență, XC60 pune pe primul plan confortul, însă în modul Power, cu suspensia întărită, ruliul se reduce substanțial, dar fără ca XC60 să aibă valențe prea sportive. Direcția discretă transmite puțin feedback, însă SUV-ul de 2,2 tone se conduce plăcut și are un comportament echilibrat datorită unei bune distribuții a maselor.
Iar pentru o experiență deosebită, vă recomandăm sistemul audio Bowers & Wilkins, inclus în pachetul Lounge (4291 de euro) sau Executive (6863 de euro), ultimul având și suspensia pneumatică și masaj în scaunele din față.
Consumul de energie în test a fost de 21,6 kWh/100 km, astfel încât bateria a fost îndeajuns pentru o autonomie electrică de 80 km, mai mult decât decentă. Ulterior, acumulatorii ar trebui să se încarce cu 6,4 kW în 3 ore. Motorizarea de top este disponibilă doar cu echiparea de top, T8, dar e foarte bine dotată la prețul de 84.873 de euro. Prin comparație, Mercedes GLC 400e 4Matic este cu 8000 de euro mai ieftin, dar și mult mai slab dotat standard.
Verdict
XC60 rămâne un Volvo autentic, cu un interior în stilul minimalist suedez, de foarte bună calitate, cu un soft multimedia ușor de operat și cu navigație inteligentă. Pune confortul pe primul plan, dar, dacă optați pentru suspensia pneumatică, ruliul se reduce semnificativ.
Plusuri
● Sistem multimedia ușor de operat
● Navigație precisă
● Materiale de calitate
● Confort de înalt nivel
● Autonomie electrică bună
Minusuri
● Încărcare doar la AC
● Preț ridicat
DATE TEHNICE
Caroserie
SUV cu 5 locuri, L × l × h: 4708 × 1902 × 1655 mm. Ampatament: 2865 mm. Portbagaj: 468–1395 l. Masă proprie/sarcină utilă: 2183/477 kg. Rezervor: 71 l
Tren de rulare
Suspensie față cu brațe duble suprapuse și arcuri pneumatice, spate multilink cu arcuri pneumatice. Frâne cu discuri ventilate față și spate. Pneuri 225/40 R 21
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie automată cu 8 trepte
Propulsie
Motor turbo benzină, L4, 1969 cm3, putere maximă 228 kW (310 CP)/6000 rpm, cuplu maxim 400 Nm/3000 rpm. Motor electric spate, putere maximă 107 kW (145 CP). Putere maximă totală: 335 (455 CP). Cuplu maxim total: 709 Nm. Baterie Li-Ion, capacitate brută/netă 18,8/14,9 kWh, încărcare AC 6,4 kW
Performanțe
0–100 km/h electric/hibrid 12,9/5,2 s
Viteză maximă 180 km/h
Consum în test* 1,9 l+16,7 kWh/100 km
Autonomie electrică/totală 80/915 km
Preț de bază
Volvo XC60 T8 Plug-in AWD Ultra 84.873 euro
* Pe baza unui consum mediu hibrid la 15.000 km pe an, din care 10.000 pe distanțe scurte, de maximum 40 km.


















































