Home ȘtiriIoniq devine brand-ul grupului Hyundai pentru mașini electrice

Ioniq devine brand-ul grupului Hyundai pentru mașini electrice

de Dan Damian
Ioniq brand Hyundai

Hyundai a anunțat faptul că Ioniq devine un brand separat în cadrul grupului, dedicat strict mașinilor electrice.

Constructorul coreean are ambiția de a deveni lider al mobilității electrice și pentru acest lucru vrea să definească mai bine linia sa de modele electrice. Astfel, Ioniq devine brandul care va centraliza toate EV-urile mărcii, iar Hyundai promite că Ioniq va debuta în forță: trei modele electrice sunt programate să apară sub brandul Ioniq în următorii patru ani, toate grupate nu doar în jurul mobilității electrice ci și a conectivității.

Hyundai a introdus prima dată numele Ioniq, format ca o combinație a cuvintelor “ion” și “unique” când a prezentat Project Ioniq, de mobilitate electrică, materializat în 2016 prin modelul Ioniq, primul care oferea trei versiuni de motorizare: clasică, plug-in hybrid și electrică. 

Cele 3 modele care vor fi lansate în următorii 4 ani vor fi construite pe platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform), dedicată automobilelor electrice, cu capacități de încărcare rapidă și autonomie peste medie. Numele noilor modele vor fi unele numerice, cu numerele pare destinate sedanurilor și cele impare SUV-urilor.

Ioniq Hyundai

Primul model creat sub brandul Ioniq va fi Ioniq 5, un CUV de clasă medie care fi fi lansat la începutul anului 2021. Ioniq 5 este bazat pe conceptul EV “45”, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt în 2019, ca omagiu pentru primul concept al constructorului coreean. În 2022 va fi introdus pe piață Ioniq 6, un sedan electric bazat pe conceptul Prophecy, prezentat anul acesta, în luna martie. Urmează apoi Ioniq 7, un SUV de clasă mare, programat pentru începutul lui 2024.

Grupul Hyundai a anunțat recent faptul că intenționează să vândă 1 milion de mașini electrice și să atingă o cotă de piață de 10% în segmentul EV, pentru a deveni un lider global în segmentul mașinilor electrice până în 2025.

Prin programul Strategy 2025, grupul Hyundai vrea să devină la treilea producător de modele electrificate, cu vânzări de 560.000 de modele strict electrice, pe lângă cele cu celule de combustibil.

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.