Stelvio, primul SUV Alfa Romeo este deja disponibil în România, oferit pentru început într-o versiune specială de echipare, denumită First Edition.
Primul SUV din istoria de peste 100 de ani a mărcii
Numele nu a fost deloc întâmplător ales: pasul Stelvio, cel mai înalt din Italia, se află pe un drum cu peste 75 de viraje în ac de păr șerpuind pe o distanță de 20 kilometri. De la altitudinea de 2.758 m, pasul Stelvio a fost martor al istoriei, al pasiunii și al trăirilor autentice.
Ca urmare a aprecierilor primite din întreaga lume pentru versiunile sport și super sport ale Giuliei, Alfa Romeo a decis să introducă pe piață primul său SUV într-o configurație care oferă dotări tehnice de top, dublate de performanțe dinamice pe măsură. Stelvio First Edition impresionează prin stil dinstinctiv, personalitate sportivă, abundența dotărilor standard și, de ce nu? – oferta comercială.
Dinamică efervescentă
Primii proprietari ai versiunii Stelvio First Edition sunt, totodată, primii clienți ai mărcii care vor conduce un SUV Alfa Romeo. First Edition confirmă personalitatea sportivă Alfa Romeo prin propulsorul turbo 2.0 care livrează 280 de cai putere, cuplat la o transmisie automată în 8 trepte și tracțiune integrală Q4. Acest propulsor marchează o nouă generație de unități în patru cilindri realizate integral din aluminiu, conectate la un arbore cardanic din fibră de carbon. Echipat cu motorul turbo benzină de 2 litri și 280 CP, Stelvio are nevoie de doar 5,7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Design sportiv 100% Alfa Romeo
Proporțiile compacte ale noului Stelvio (468 cm lungime, 167 cm înălțime și 190 cm lățime) sunt împachetate într-un design atractiv ce oferă amestecul perfect dintre tradiție, design și performanță – o parte integrantă din istoria mărcii ce datează de peste un secol. Aceleași ingrediente au stat la baza Giuliei, noul punct de referință Alfa Romeo și precursor al viitorului mărcii și au fost intens reinterpretate pentru a putea fi adaptate constituției unui SUV. Clienții de First Edition au la dispoziție cinci culori de caroserie: Rosso Alfa, Grigio Magnesio, Blu Montecarlo, Nero Vulcano și Nuovo Bianco și trei culori pentru etriere (negru, galben și roșu). Jantele de 20”, farurile cu BiXenon, geamurile spate ionizate și luminile de curtoazie din mânerele ușilor sunt, de asemenea, incluse în configurația First Edition.
În interior, consola centrală este orientată către șofer, butonul de pornire este integrat în volanul îmbrăcat în piele, iar padelele din aluminiu sunt standard și montate pe coloana de direcție. Scaunele îmbrăcate în piele, încălzite și reglabile electric pe 8 direcții pentru șofer și pasager, alături de cele două esențe de inserții de lemn (stejar sau nuc) sunt standard în echiparea First Edition. Planșa de bord integrează sistemul Alfa Connect de 8.8 inchi cu navigație 3D, dezoltată în parteneriat cu MagnetiMarelli. În instrumentarul de bord, un display color TFT de 7 inchi afișează toate informațiile esențiale, în timp ce interfața utilizator-vehicul este completată de două joystick-uri rotative, pentru acces rapid la sistemele Alfa DNA și Alfa Connect.
Portbagajul cu volum de 525 litri concurează de la egal la egal cu cei mai bun performeri din segment și dispune de închidere și deschidere electrică ce poate fi setată pe 8 niveluri.
Tehnologie de top
Alfa Romeo Stelvio First Edition dispune de numeroase sisteme sofisticate de siguranță, disponibile în standard. Printre funcțiile-cheie se numără Integrated Brake System (IBS), sistemul electromecanic brake-by-wire care utilizează în tandem ESC-ul cu servofrâna clasică. Acestuia i se mai adaugă și Forward Collision Warning (FCW) cu Autonomous Emergency Brake (AEB) și detecția pietonilor. Sistemul emite o avertizare sonoră atunci când detectează o posibilă coliziune frontală și activează sistemul de frânare, în timp ce Lane Departure Warning (LDW) atenționează șoferul dacă vehicului iese de pe banda de rulare.
Mai mult, Blind Spot Monitoring (BSM) cu Rear Cross-Path Detection monitorizează constant unghiul mort din ambele laturi ale vehicului, alertându-l totodată pe cel de la volan în cazul unor potențiale pericole.