Constructorul francez a pregătit pentru Salonul Auto de la Geneva conceptul Ami One, un fel de start pentru inovația următorilor săi 100 de ani. Mercedes-Benz se pregătește să întâmpine primăvara cu SL Grand Edition și SLC Final Edition. VW are un T2 Camper… din Lego, iar Audi e-tron a cucerit pârtia de schi alpin „Streif”.
Luna viitoare Citroen are numeroase motive de sărbătoare – își va prezenta cele mai recente noutăți la Salonul Auto de la Geneva și, mai ales, va celebra un secol de existență. În martie 1919, industriașul francez André-Gustave Citroën punea bazele companiei care și astăzi îi poartă numele sub umbrela grupului PSA. Constructorul a decis să „perpetueze cei 100 de ani de inovație și cutezanță, dedicați libertății de mișcare” cu ajutorul noului concept Ami One – un „obiect disruptiv” complet electric ce pune mai presus de orice tehnologia digitală, aflată în centrul unei noi experiențe de mobilitate urbană.
https://youtu.be/CpV-Gu7o1zg
Atu-urile sale sunt dimensiunile minione, ceea ce înseamnă un plus de agilitate și ușurință în găsirea unui loc de parcare, precum și faptul că Ami One poate fi utilizat fără a deține un carnet de condus (de la 16 ani). În plus, modalitatea de utilizare este bine adaptată noilor paradigme ale mobilității – ecosistemul digital global permite achiziționarea, închirierea sau utilizarea în sistem car sharing a vehiculului pe perioade cuprinse între 5 minute și cinci ani (cinci ore, cinci zile, cinci luni, etc.). Citroën spune că a dezvoltat Ami One drept o alternativă nu la automobile, ci la transportul public local, precum și la mijloacele alternative de transport – biciclete sau scutere. Cu două locuri, Ami One are o lungime de doar 2,5 metri (smart fortwo are 2,69 metri) și este acompaniat de propria aplicație – iar aceasta se leagă mai departe de ecosistemul mobilității grupului PSA, precum serviciile Free2Move sau „The Charging Pass” și „Trip Planner”.
https://youtu.be/b6iTZXOfJr0
Spre deosebire de modelele Smart electrice, Ami One este limitat la o viteză maximă de doar 45 km/h, în timp ce autonomia oferită de acumulatori este de 100 km, cu o reîncărcare completă gata în două ore. Stilistic, Ami One se face ușor remarcat – atât între modelele casei cât și alți posibili concurenți din clasa mică. Detaliile reușesc să distragă atenția de la forma aproape cubică (lățimea și înălțimea sunt de 1,5 metri fiecare), în timp ce agilitatea promisă de producător se datorează în mare parte greutății de doar 425 kg. De remarcat sunt jantele de dimensiuni mari – 18 inch, precum și acoperișul de pânză – în timp ce interiorul este aranjat în jurul șoferului, care are parte de un design tip „Drive-Pod”. Acesta este simplificat la maxim, șoferul având parte de foarte puține butoane și comutatoare, precum și de un instrumentar de bord digital cu ecran de 5 inch. Utilizatorul are parte și de o zonă dedicată pentru smartphone – dotată inclusiv cu încărcare wireless – aplicațiile (navigație, infotainment, etc.) de pe el fiind apoi proiectate în stilul unui head up display clasic.
Mercedes-Benz are o dublă premieră, special și dedicată zilelor însorite: edițiile limitate SL Grand Edition și SLC Final Edition. Marele roadster de lux este disponibil în versiunile SL 400 (367 CP) și SL 500 (455 CP), la timp pentru primele zile însorite din martie. Grand Edition nu strălucește cu nimic în mod special, însă fanii se pot consola cu numărul mare de opțiuni – numeroase nuanțe pentru caroserie, noi jante asimetrice de la AMG de 19 inch pe față și 20 inch pe spate, cu zece spițe, precum și logo-urile obligatorii cu SL Grand Edition. La interior, roadster-ul are parte de piele designo tundra brown pearl, piele Nappa perforată combinată cu cea tundra brown pearl pentru volan și cam toate opțiunile imaginabile, oferite standard. În plus, inginerii au modificat suspensia sport, SL-ul fiind mai aproape de sol cu 10 mm.
Trecem la SLC, care se pregătește de pensionare cu ajutorul seriei limitate Final Edition. Aceasta este disponibilă cu toate motorizările și la prețuri începând de la 41.537 euro. Modificările exterioare sunt mai mult decât subtile, ele fiind legate mai ales de culoarea aleasă, în cazul versiunilor SLC 180 (156 CP), SLC 200 (184 CP) și SLC 300 (245 CP). Clienții vor primi toate elementele distinctive ale AMG Line, inclusiv jante AMG cu cinci spițe de 18 inch și suspensie sport mai joasă cu 10 mm, plus un sistem de frânare supradimensionat. La interior își fac apariția tapițeria din piele Nappa în două culori, centurile alpaca grey și inserții în stil fibră de carbon pe spătarul scaunelor și tetiere.
Versiunea AMG SLC 43 este un pic mai specială decât restul variantelor standard. Ca un omagiu adus culorii de lansare utilizată în 1996 pe originalul SLK, acesta este oferit exclusiv în nuanța „sun yellow” cu elemente negre „high-gloss” și jante AMG de 18 inch într-o combinație de negru mat și galben. La interior, SLC 43 are parte de piele black/silver pearl și cusături alpaca grey, aplicații din piele în stil fibră de carbon, volan AMG Performance cu logo „AMG EDITION“ și numeroase elemente standard în plus. Nici o modificare nu a fost operată asupra propulsorului V6, care oferă în continuare 390 CP pentru un 0-100 km/h în 4,7 secunde.
Volkswagen are preocupări și mai apropiate de vacanța de vară – compania fiind prezentă la show-ul „F.re.e Leisure and Travel Fair” de la Munchen, din Germania, cu o recreare la scară reală a faimosului „camper van” T2 Transporter… din cărămizi Lego. Specialiștii Lego Rene Hoffmeister și Pascal Lenhard au utilizat nu mai puțin de 400.000 cărămizi Lego pentru această copie fidelă a legendarului model T2, „sculptura” fiind gata în șase săptămâni. Și nu ne-am mira dacă vizitatorii ar fi gata de plecare în vacanță cu acest T2, mai ales dacă ținem cont de fidelitatea cu care au fost redate detaliile – de la acoperișul tip „pop-up” la interiorul dotat chiar și cu o chicinetă. Și totul este „funcțional” – T2-ul având chiar și o ușă care culisează, la fel ca originalul. Rezultatul final are o lungime de cinci metri și o înălțime de 2 sau 3 metri, atunci când este ridicat acoperișul. VW AG pare la fel de pasionat de Lego ca și noi ceilalți, dacă ne gândim la replicile la scară reală ale unor modele precum Bugatti Chiron sau ale kit-ului de Lego Technic bazat pe Porsche 911 GT3 RS.
Audi, în schimb, nu îi uită pe pasionații sporturilor de iarnă. Astfel, la sfârșitul lunii ianuarie, ei au trimis un SUV electric e-tron la Kitzbühel, special echipat pentru a „călca” pe urmele celor mai buni schiori alpini, care an de an își dispută victoria în cadrul Hahnenkamm Race. Pentru a fi siguri de propria victorie împotriva forței gravitației, Audi a pregătit un demonstrator tehnologic sub caroseria SUV-ului electric, e-tron fiind dotat cu o versiune specială quattro și două motoare electrice pentru puntea spate și unul pentru roțile din față. Cu un total de 370 kW și un cuplu la roată de 8920 Nm – toate patru echipate cu jante de 19 inch și cauciucuri cu ținte – e-tron a avut de înfruntat secțiunea „Mausefalle” („cursa șoarecelui”). Aceasta este cea mai abruptă parte a faimosului traseu „Streif”, având un gradient de 85%! Impresionant, chiar și pentru Mattias Ekström, campion World Rallycross și de două ori deținător al titlului în DTM.