Salonul Auto de la Geneva pare pregătit de o adevărată paradă a premierelor mondiale, astfel încât producătorii își prezintă deja noutățile online – doar ce am avut Citroen Ami One și PSA deja recidivează cu un electrizant Concept 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Sau poate aveți un pic de nostalgie după decada 1980 – caz în care Ruf vă va vindeca cu versiunea de producție CTR Anniversary. Opel, în schimb, este decis pentru noi: Insignia „Ultimate 120 Years”.
Constructorul francez Peugeot a ales anul 2019 drept punctul de start al campaniei de electrificare a tuturor modelelor sale, motiv pentru care la Geneva vom putea vedea inclusiv o nouă semnătură corporatistă: „MOTION & e-MOTION”. Scurt și la obiect, constructorul ne aduce aminte de promisiunea făcută de Peugeot Sport anul trecut – de a dezvolta o gamă de modele de performanță electrificate – cu ajutorul unui semnificativ preludiu: Concept 508 Peugeot Sport Engineered. Numele este prea lung, însă explicația este mai scurtă: 508-ul Hybrid de serie, prezentat de curând alături de 3008 Hybrid4, va avea și o versiune de înaltă performanță. Electrificată și cu semnătura Peugeot Sport.
La Geneva ne putem delecta cu prototipul premergător, un 508 sedan despre care Peugeot promite să ofere „neo-performanță smart”, datorită celor trei propulsoare de la bord: un PureTech 200 pe benzină, precum și câte un motor electric pentru fiecare punte (110 CP în față și 200 CP în spate). Puterea combinată este de aproximativ 400 CP și 500 Nm, suficient pentru cifre impresionante în clasa medie: 0-100 km/h în 4,3 secunde și o viteză maximă de 250 km/h. Evident, tracțiunea este integrală, iar acumulatorii de 11,8 kWh oferă suficientă energie pentru un parcurs EV de până la 50 km în ciclul WLTP, cu emisii combinate de 49g/km CO2.
https://youtu.be/77Q1JwYzcjQ
Inginerii Peugeot Sport nu au lucrat doar în zonele ascunse, ci au imprimat și o personalitate distinctă. Stilul este cât se poate de abordabil în lumea reală, astfel încât conceptul oferă senzația că este pregătit încă din acest moment de producția în serie. Noutățile includ capace ale oglinzilor din fibră de carbon, modificări la zona frontală și adăugarea unor elemente aerodinamice – precum difuzorul din spate. Vopseaua Selenium Gray își face apariția pentru o atitudine sportiv-stilată, alături de noile jante de 20 inch și modificările șasiului care duc la o creștere a ecartamentelor (24 mm față / 12 mm spate) și coborârea centrului de greutate.
https://youtu.be/MdS3Qpv-6ds
Interiorul oferă un mix premium de piele Alcantara și fibră de carbon, în timp ce afișajele de 12,3 inch (instrumentar de bord) și 10 inch (display central infotainment) se asortează noii culori verde Kryptonite ce pare pregătită să devină emblema modelelor electrificate Peugeot.
Ne întoarcem un pic în timp, cam 80 de ani, până în 1939 – când Alois Ruf Sr. fonda un mic garaj de reparații al automobilelor. Astăzi, Ruf este un nume bine-cunoscut printre pasionații mărcii Porsche, un producător aftermarket cu interese inclusiv în zona „restomod”. Astfel, la Geneva vom asista la apariția primului exemplar de serie din gama CTR – prezentat sub forma unui vehicul cu tentă retro și componente ultra-moderne chiar anul trecut, tot la show-ul din Elveția. Acum poartă numele de Ruf CTR Anniversary și seamănă ca două picături de apă cu un clasic Ruf Porsche 911 Yellow Bird din 1987. Totuși, sub caroseria vintage, la CTR se ascunde primul șasiu dezvoltat chiar de Ruf – o monococă din fibră de carbon ce conduce la o greutate totală de doar 1200 kg (noul 911 Carrera 4S cântărește 1582 kg). Sub masivul eleron din spate se ascunde un boxer de 3,6 litri, dublu-turbo, care produce 710 CP – suficient pentru o viteză maximă de 360 km/h.
Și Opel are motive de sărbătorit anul acesta – compania germană împlinește nu mai puțin de 120 de ani de existență. Astfel, vom avea parte de numeroase ediții speciale „120 Years”. Una dintre ele este legată de modelul de top Insignia Grand Sport – și botezată Insignia „Ultimate 120 Years”. Versiunea aniversară are parte de toate bunătățile casei – șasiul FlexRide, sistemul de tracțiune integrală Twinster cu tracțiune vectorizată, precum și o listă foarte lungă de echipamente standard sau opționale – inclusiv transmisia automată cu opt rapoarte. Detaliile exclusive includ noi opțiuni de jante, detalii cromate sau logo-uri „120 Years”. Cele inclusive sunt mai ales din zona tehnologiilor: farurile matrix LED IntelliLux, Park Pilot, Adaptive Cruise Control sau noul sistem de infotainment Multimedia Navi Pro.