Cel mai longeviv model Mercedes, în ceea ce privește conceptul, forma și capacitățile, Clasa G, aniversează 400.000 de exemplare produse.
Mercedes sărbătorește în acest final de an exemplarul Mercedes Clasa G cu numărul 400.000, după ce, acum 3 ani, înregistra 300.000 de unități produse începând cu anul 1979. Modelul aniversar este un G 400d, roșu, care va ajunge la un client fidel al Clasei G și care are, la acest moment, 20 de exemplare, cumpărate începând cu primul an de producție, 1979.
Istoria acestui model a început în 1972, prin colaborarea dintre Mercedes și Steyr-Daimler-Puch, din Austria. Modelul inițial a ieșit în lume în 1979, fără vreo pretenție de sportivitate, dar construit în așa fel încât să poată ataca cele mai dure zone, mizând pe cele trei diferențiale blocabile, care au rămas până la modelul din zilele noastre. La momentul lansării, Clasa G venea cu patru motorizări disponibile, care acopereau intervalul 72 CP – 156 CP. A stârnit încă de atunci un adevărat val de entuziasm vis-a-vis de capacitățile sale de trecere, încât este considerat predecesorul gamei de SUV-uri Mercedes ulterioare, tocmai de aceea toate poartă în denumire litera “G”. S-a spus chiar (intern) că Mercedes Clasa G a fost inspirat de ARO-ul românesc, idee foarte puțin probabilă, în ciuda conceptului asemănător al celor două modele, la momentul 1979.
Mercedes a exploatat excelent aura de execelență a acestui model și a început să-l scoată din zona utilitară. La aniversarea de 25 de ani a debutat versiunea G 55 AMG, echipată cu un V8 de 476 CP și 700 Nm, care a dus apoi la oferirea mai multor variante AMG, cu performanțe incredibile pentru masiva caroserie pătrățoasă care a devenit imaginea de marcă a Clasei G.
Acum 5 ani a debutat versiunea G 500 4×4², cu o gardă la sol de 45 de cm și excelente capacități de trecere, parcă în contrast cu interiorul luxos. Adevăratul lux a venit însă doi ani mai târziu, pe G 650 Landaulet, echipat cu motor V12 și cu producția limitată la 99 de exemplare.
Oficialii Mercedes spun că actuala generație, cu multe upgrade-uri la sistemul de rulare, este atât de cerută de clienți, încât capacitatea de producție nu face față cererii.