Vantage Roadster vine în format open-top la Aston Martin și renunță la apelativul „Volante”. Citroen și-a trecut bestseller-ul C3 printr-o serie de îmbunătățiri, iar BMW introduce tehnologia mild hybrid pe 48V pe SUV-urile X5 și X6.
Modelul de bază sportiv de la Aston Martin, Vantage, a fost introdus în format coupé încă din 2018. La timp pentru apropiatul sezon de primăvară, constructorul britanic prezintă și noua versiune Vantage Roadster – renunțând în același timp la preluarea denumirii „Volante” de la modelele de top din gamă. Noul Aston Martin Vantage Roadster are sub capotă același V8 twin-turbo de 4 litri ca versiunea acoperită – uzina de forță fiind la rândul său împrumutată de la Mercedes-AMG.
Transmisia cu opt rapoarte de la ZF trimite rapid cei 510 CP și 685 Nm, Vantage Roadster ajungând la 60 mph (96 km/h) în 3,7 secunde și apoi până la 190 mph (306 km/h) cu acoperișul ridicat. Masa a crescut cu 60 de kg față de modelul coupé, de unde și diferența la sprint – cel din urmă atinge 60 mph în 3,5 secunde. Noutatea majoră a variantei Vantage Roadster este reprezentată de mecanismul foarte ușor de acționare a pavilionului amovibil.
Acesta are o structură „Z-Fold” unicat, ceea ce i-a permis să devină cel mai rapid din lume: 6,7 secunde pentru decapotare și 6,8 secunde pentru acoperire. Totul, din mers, până la o viteză de 50 km/h. În plus, modelele 2021 de Vantage coupé sau Roadster primesc – opțional – o nouă grilă a radiatorului menită să omagieze modelele clasice ale seriei. Numele Vantage își sărbătorește 70 de ani de la debut, iar gama de modele primește și transmisia manuală cu șapte rapoarte rezervată anterior doar versiunii de vârf AMR.
Citroen C3, modelul de clasă mică francez care rivalizează cu VW Polo, Renault Clio, Ford Fiesta sau noua Toyota Yaris reprezintă un succes pentru constructorul din grupul PSA. Peste 750.000 de exemplare au fost comercializate de la sfârșitul lui 2016, atunci când s-a lansat generația a treia. Acum a sosit timpul pentru o reîmprospătare – estetică și la nivel de confort. Stilistic, C3 inaugurează noua identitate Citroen, inspirată de conceptul CXperience. Partea frontală suferă cele mai multe modificări – calandrul cromat al grilei, carcasa colorată a lămpilor de ceață și noile faruri LED sunt cele mai evidente.
Constructorul francez a mai operat schimbări și la nivelul protecțiilor Airbump, plus alte câteva elemente – pasajele roților sau designul jantelor de până la 17 inch. Ca întotdeauna, C3 propune numeroase opțiuni de personalizare – iar totalul acestora a urcat de la 36 la nu mai puțin de 97. Interiorul primește noile ambianțe „Techwood” sau „Emerald”, dar mai ales importă scaunele „Advanced Comfort” de la modelele superioare C4 Cactus și C5 Aircross. De acum există până la 12 sisteme de asistență la condus, precum și noi opțiuni de conectivitate (Connect Assist, Connect Nav cu informații live de la TomTom, Connect Play pentru integrare smartphone, etc.).
Gama de motorizări rămâne, în schimb, aceeași. Este formată din propulsorul PureTech în trei cilindri de 83 sau 110 CP și un singur motor diesel BlueHDi de 100 CP. Transmisiile standard sunt cu 5 sau 6 rapoarte selectabile manual, iar opțional motorizarea pe benzină de 110 CP poate fi selectată cu o cutie automată cu șase rapoarte (EAT6). Startul vânzărilor pentru C3 facelift a fost programat pentru la vară, în luna iunie.
BMW introduce o nouă variantă de motorizare pe modelele SUV X5 și X6. Versiunile X5 xDrive40d şi X6 xDrive40d combină avantajele motorizării diesel cu tehnologia mild hybrid 48V. Propulsorul cu șase cilindri în linie dezvoltă 340 CP și un cuplu maxim de 700 Nm. Generatorul-starter de 48V oferă o putere electrică suplimentară de 8 kW/11 CP / 120 Nm, sistem start-stop optimizat, precum și funcție coasting cu posibilitatea de oprire a motorului cu ardere internă. Astfel, X5 și X6 xDrive40d ajung la 100 km/h în 5,5 secunde.
1 comentariu
Are un design foarte frumos, putin futurist dar placut.