Oficialii constructorului din Ingolstadt au confirmat lansarea lui Q1 în 2016. Până atunci însă, schițele unui concept misterios ce va fi prezentat la începutul anului viitor, la Salonul auto de la Detroit, arată că designul modelelor Q merge într-o direcție bună.
Audi mizează pe modelele sale din gama Q pentru a deveni lider de piață în segmentul premium. Momentan, Q5 este cel mai bine vândut model din categoria sa, iar gama SUV include deja numeroși membri: Q3, RS Q3, Q5, SQ5 şi Q7. „Audi Q1 face parte din strategie noastră de a extinde substanțial gama SUV. Acesta are la bază platforma modulară MQB, cu motor amplasat transversal, şi se va poziționa la baza gamei Q“, a declarat Rupert Stadler, preşedintele Consiliului director Audi. Pe lângă lansarea lui Q1, strategia Audi urmărește ca, până în 2020, portofoliul său să fie extins la peste 60 de modele, de la cele 49 existente în prezent.
Reportaj de călătorie: cu Audi A6 allroad la Zell am See – Kaprun, Austria
Noul model va fi asamblat la fabrica din Ingolstadt, în același loc unde se produc și seriile A3, A4 și A5. Cu toate astea, gama de motorizări diesel și pe benzină pare să fie împrumutată în mare parte de la A1. De asemenea, este posibil ca versiunea de bază să utilizeze motorul cu trei cilindri regăsit pe VW up!. Mai mult, nu este exclus nici un sistem de propulsie hibrid cu emisii poluante foarte reduse. Deși estimările indică o orientare masivă a clienților către versiunile cu tracțiune față, cel mai probabil, Q1 va dispune și de tracțiune integrală cu diferențial central Haldex. Complementar transmisiei manuale cu șase trepte, opțional ar putea fi oferită o cutie de viteze DSG cu zece trepte de viteză.
Schița prezentată de oficialii Audi la momentul confirmării lui Q1 pentru producția de serie nu este prea sugestivă în privința designului modelului de serie, în schimb întărește speculațiile conform cărora vor exista multe lucruri în comun cu Taigun, modelul omolog al mărcii VW. Profilul caroseriei pare foarte apropiat, în schimb detaliile vor fi cu totul altele. Acestea ar putea fi sugerate mai degrabă de schițele conceptului ce va fi prezentat în prima parte a anului viitor la Salonul auto de la Detroit.
Viitorul Audi R8, confirmat pentru 2014
Cu scopul declarat de a reuni atribute precum sportiv, compact și versatil, respectivul concept al cărui nume nu a fost încă precizat ar trebui să ofere indicii despre evoluția estetică a modelelor gamei Q. În spatele exprimării „dezvoltare sistemică a limbajului de design Audi“, regăsim o impunătoare grilă Singleframe a radiatorului, faruri cu privirea tăioasă și muchii evidente ce delimitează suprafețe în general drepte. Merită menționat și spatele destul de puternic plonjat, în genul modelelor Shooting Brake.
Conceptul va măsura 4,2 metri, ceea ce înseamnă că va fi mai scurt cu aproape 20 cm decât Q3, cel mai mic model Q la ora actuală. În buna tradiție a ultimelor studii de design prezentate de Audi, și acesta va beneficia de sistem de propulsie ecologic, pur electric sau doar hibrid.
De la lansarea pe piaţă a primului SUV, în 2006, Audi a produs şi a livrat în total peste 1,5 milioane de automobile din familia Q. Momentan, gama SUV are o pondere de 28% în vânzările Audi, iar prin introducerea de noi modele și reîmprospătarea celor existente, Audi speră ca, până în 2020, vânzările gamei Q să atingă 35% din total.
Comentarii închise.