Audi vroia să lanseze în 2024 prima mașină electrică autonomă dar ambițiosul proiect Artemis a fost oprit după mai multe amânări. Este posibil ca modelul Landjet care se află în spatele proiectului Artemis să se transforme în altceva, eventual într-un Audi A8 electric.
În doar două luni de la concedierea lui Herbert Diess, noul CEO al Grupului VW, Oliver Blume, a luat decizii majore.
Responsabilitatea dezvoltării funcțiilor de conducere autonomă a fost transferată de la Audi la VW Comerciale care testează deja tehnologiile specifice pe versiuni adaptate ale lui ID. Buzz, care rulează prin Munchen și prin alte locații. Blume consideră că este mai logic să dezvolte conducerea autonomă pentru vehiculele de transport persoane decât pentru modelele premium scumpe.
Colegii de la auto motor und sport au informații că Markus Duesmann, membru în Consiliul de Administrație al grupului VW și CEO la Audi AG este foarte nemulțumit de decizia lui Blume care blochează practic proiectul Artemis, ce reprezenta mândria viitorului lui Audi.
Proiectul Artemis s-a născut la mijlocul lui 2020 când Duesmann a înființat o mică divizie care să se ocupe de dezvoltarea accelerată de modele de nișă. După circa un an, Duesmann anunța că faza de concept a modelului care purta numele intern de Landjet a fost încheiată. De aici încolo, responsabilitatea proiectului a fost transferată spre Audi.
Astfel, responsabilitatea dezvoltării softului revenea filialiei Cariad, firma de software înființată de Diess care se ocupa de dezvoltarea software-ului pentru toate mărcile grupului VW inclusiv Porsche.
Însă divizia Cariad s-a confruntat cu tot mai multe probleme care au condus la întârzieri în cascadă. Cariad ar fi trebuit să dezvolte softul 2.0 care permitea adoptarea nivelului 4 de conducere autonomă și care ar fi trebuit să fie utilizat de toate mărcile grupului VW. Dar softul 2.0 a fost amânat pentru finalul deceniului, ceea ce înseamnă că proiectul Artemis devine inutil.
Grupul VW lucrează acum la softuri intermediare, 1.1 și 1.2, care nu sunt compatibile cu conducerea autonomă. De aceea, se așteaptă ca Oliver Blume să blocheze definitiv proiectul Artemis la întâlnirea de de pe 15 decembrie.
Dar ce se va întâmpla cu Landjet? Ar putea fi transformat într-un succesor electric pentru Audi A8. Audi va lansa în 2023-2024 trei noi modele bazate pe noua platformă PPE (Premium Platform Electric) dezvoltată împreună cu Porsche: Audi A6 e-tron, A6 e-tron Avant și Q6 e-tron. De aceea, Landjet, prefigurat cel mai bine de conceptul Aicon (2017) ar trebui să fie poziționat mai sus, eventual ca Audi A8 electric sau Audi A8 electric Avant, ca o întruchipare a conceptului Audi Avantissimo (2001) sau Prologue Avant (2015).
Grupul VW dezvoltă o arhitectură electrică nouă, modulară, numită SSP (Scalable Systems Platform) iar Porsche este responsabilă de varianta sportivă SSP61 a acestei platforme.
SSP61 ar trebui să fie disponibilă în 2026 și să permită puteri de până la 1000 kw (1360 CP). De aceea, se pare că punctul forte al lui Landjet sau A8 electric va fi puterea fără limite și nu conducerea autonomă.
Landjet ar fi trebuit să fie și prima mașină care să utilizeze noua baterie standardizată. Însă acest lucru se va întâmpla mai repede deoarece din 2023 va fi disponibilă noua platformă VW, MEB+, cu autonomie mărită.