Deși din declarațiile anterioare se credea că proiectul acestui supercar electric a fost abandonat, oficialii mărcii revin asupra deciziei și anunță că Audi R8 e-tron va intra în producție la sfârșitul acestui an.
În ciuda reacțiilor pozitive pe care Audi R8 e-tron le-a primit la momentul prezentării, oficialii mărcii anunțaseră că nu intenționează producerea în serie a acestuia, invocând autonomia limitată a bateriilor și prețul exorbitant, estimat la aproximativ 1 milion de euro. Totuși, ca urmare a progresului tehnologic înregistrat în ultimul timp în domeniul bateriilor litiu-ion și a unor schimbări la vârful Departamentului R&D din cadrul grupului Audi, cauzate se pare chiar de R8 e-tron, supercarul electric primește până la urmă undă verde spre un model de serie. Începerea efectivă a producției este programată pentru a doua jumătate a acestui an, iar planurile inițiale prevăd construcția unei serii limitate, de câteva zeci de bucăți.
Audi Allroad Shooting Brake Concept
Anul trecut, auto motor și sport a avut ocazia să testeze unul dintre cele 10 prototipuri Audi R8 e-tron construite până în acel moment și folosite drept vector de imagine pentru întreaga gamă de vehicule Audi cu sistem de propulsie ecologic, electric sau hibrid. Testul complet poate fi citit aici.
Versiunea de serie va folosi un set nou de baterii, care ar trebui să ridice autonomia la aproximativ 400 km, valoare considerată suficientă pentru o exploatare cotidiană. Prototipul inițial, dotat cu o baterie de 53 kWh, poate parcurge între două alimentări 215 km, iar pe circuit, în regim de competiție, doar 50 km. Nu au fost specificate alte detalii legate de modelul destinat comercializării, dar se preconizează că acesta va beneficia tot de tracțiune spate, cu câte un motor electric pe fiecare roată.