A treia generație Audi TT îmbină liniile clasice ale caroseriei cu detalii de design moderne și propune motoare performante și soluții tehnice inovatoare.
La 16 ani de la lansarea modelului TT, Audi prezintă cea de-a treia generație a acestui coupé sportiv bazat pe platforma tehnică de clasă compactă a grupului VW, în speță MQB. Asta înseamnă motoare poziționate transversal în față, tracțiune față sau integrală, o punte spate de tip multilink și transmisii automate cu dublu ambreiaj. Comparativ cu modelul precedent, greutatea a scăzut cu 50 kg ca urmare a utilizării aluminiului la construcția mai multor elemente ale caroserie sau ale trenului de rulare.
Ca design, se remarcă o legătură destul de strânsă cu modelele anterioare prin forma generală a caroseriei. În schimb, detaliile de design sofisticate, cu unghiuri ascuțite și o ușoară tentă agresivă conturează o imagine sportivă autentică. Nu lipsesc nici luminile cu leduri pentru a sublinia mai bine componenta high-tech a noului model. Farurile Matrix LED sunt alcătuite din 12 leduri și includ ca noutate semnalizarea dinamică, ce presupune aprinderea secvențial în direcția în care este rotit volanul. De asemenea, întâlnim și detalii specifice modelelor sport: eleronul care se ridică automat din capota portbagajului la viteza de 120 km/h, pentru a îmbunătăți apăsarea pe puntea spate, precum și țevile duble pentru evacuare, ca la modelul original TT.
La interior se remarcă bordul reconfigurat, cu un panou al instrumentelor complet digital. Surprinde oarecum lipsa unui display central, dar această soluție permite adoptarea unui design aerisit și sportiv. Scaunele sport standard ale noului Audi TT au tetiere integrate și sunt poziționate mai jos decât cele ale predecesorului. În comparație cu acelea, cântăresc și cu 5 kg mai puțin.
Conceptul de operare pentru noul Audi TT a fost revizuit de la zero și se conformează filosofiei modelelor sport, toate elementele fiind orientate către șofer. Există două variante de volan multifuncțional, cea de top permițându-i șoferului să activeze aproape toate funcțiile fără a-și lua ochii de la drum.
A doua noutate constă în unitatea de operare a noului MMI, amplasată pe consola din tunelul central. Șoferul poate introduce ușor destinații utilizând touchpad-ul situat pe butonul principal, sistemul MMI recunoscând scrisul de mână. Suplimentar față de operarea cu ajutorul panoului de control, Audi TT oferă o altă posibilitate: sistemul de control vocal. Pentru prima dată la Audi TT, vocea este utilizată pentru comenzi simple, precum „Take me to Munich“ sau „I want to talk to Sabine“ – pentru a controla sistemele vehiculului fără a lua mâinile de pe volan.
În locul afișajelor analoge, noul TT este prevăzut cu Audi virtual cockpit. Acest tablou de bord complet digital impune noi standarde prin animațiile dinamice spectaculoase și rezoluție. Șoferii pot alege între două moduri de afișare: în modul clasic, vitezometrul și turometrul sunt aduse în planul principal, iar în modul infotainment, acestea sunt mai mici. Cu o rezoluție de 1440 x 540 pixeli, ecranul TFT cu diagonală de 12,3” afișează imagini extraordinar de clare. În spatele acestuia lucrează un procesor grafic Tegra 30, din seria Nvidia Tegra 3. În partea inferioară a Audi virtual cockpit sunt indicate permanent temperatura exterioară, ora și kilometrajul. Tot acolo pot apărea diferite avertizări sau informații.
Audi oferă noul TT cu trei motorizări în patru cilindri, cu supraalimentare și injecție directă. Puterea acestora este cuprinsă între 184 și 310 CP. Sistemul stop/start este echipare standard.
La lansare, versiunea 2.0 TDI va fi disponibilă cu transmisie manuală și tracțiune față. Acesta produce 184 CP și un cuplu de 380 Nm. Astfel, accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 7.2 secunde și viteză maximă este de 235 km/h. Consumul mixt de carburant măsoară 4,2 litri/100 km, valoare corespondentă unor emisii de CO2 de 110 g/km, un nivel-record în lumea vehiculelor sport.
Motorul 2.0 TFSI este disponibil în două versiuni: una de 230 CP pentru TT și alta de 310 CP pentru TTS. În ambele cazuri, acesta propune tehnologii moderne precum injecția indirectă care suplimentează injecția directă FSI, cât și sistemul Audi valvelift.
În Audi TT, motorul 2.0 TFSI produce un cuplu de 370 Nm între 1600 și 4300 rpm. Acesta accelerează coupé-ul cu transmisie manuală cu șase trepte și tracțiune față de la 0 la 100 km/h în 6.0 secunde și până la o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Pentru varianta S tronic cu șase trepte și tracțiune quattro, valorile sunt după cum urmează: sprintul de la 0 la 100 km/h se obține in 5.3 secunde, viteza maximă este 250 km/h, consumul mixt de carburant măsoară 6,8 litri/100 km, iar emisiile de CO2 au valoarea de 159 g/km.
Audi TTS este, deocamdată, atletul gamei. Acesta atinge 100 km/h în 4.7 secunde, iar viteza maximă e limitată electronic la 250 km/h. În acest caz, propulsorul 2.0 TFSI produce un cuplu de 380 Nm între 1800 și 5500 rpm. Transmisia manuală este standard, iar cea opțională, S tronic, include funcția Launch control.
Audi TT va fi lansat în România în toamna acestui an, la scurt timp după debutul internațional.
Comentarii închise.