Prezentat în cadrul Salonului auto de la Geneva, conceptul Mazda Hazumi aduce limbajul de design Kodo în clasa mică.
Până la prezentarea noii Mazda2, care ar trebui să aibă loc în toamna acestui an, la Salonul auto de la Paris, conceptul Mazda Hazumi ne dezvăluie direcția în care va merge designul viitoarei generații. La fel ca și celelalte modele lansate recent de către constructorul japonezi, inclusiv mezina gamei pune accentul pe linii senzuale, detalii avangardiste și o atitudine sportivă. Numele HAZUMI înseamnă „salt“ sau „mişcare rapidă“ în limba japoneză și încearcă să concentreze ideea din spatele viitoarei generații Mazda2: o maşină mică, dar foarte energică și practică. Conceptul măsoară 4070 mm lungime, 1730 mm lățime și 1450 mm înălțime, ceea ce ne face să credem că trendul creșterii dimensiunilor exterioare va fi urmat și de Mazda2.
Interiorul pune accentul pe un design avangardist, sisteme de asistență moderne și o conectivitate extinsă. În centrul bordului se găsește ecranul unei versiuni îmbunătățite a sistemului de infotainment MZD Connect, ce propune funcții noi și o grafică spectaculoasă, iar în spatele volanului, observăm un head-up display asemănător celui întâlnit la Mazda3, cu un mic ecran pe care sunt proiectate informațiile.
Sub capota conceptului Mazda Hazumi se găsește un motor diesel nou, cu cilindreea de 1,5 litri, care respectă deja normele antipoluare Euro 6. Cuplat la o transmisie automată cu șase trepte, acesta are emisii de CO2 de doar 90 g/km. De asemenea, majoritatea tehnologiilor Skyactiv, ce țin consumul de combustibil la valori scăzute, au fost transpuse pe acest model de clasă mică.
Standul constructorului Mazda din cadrul Salonului auto de la Geneva mai găzduiește și modelul Mazda MX-5, cel mai bine vândut roadster din toate timpurile, aflat la cea de-a 25-a aniversare.
Comentarii închise.