Când italienii se ambiționează să creeze ceva deosebit poți fi sigur că vor impresiona. Este și cazul modelului Aznom Palladium, în cazul căruia uimește mai ales nivelul luxului decât designul general.
Este foarte posibil să nu fi auzit niciodată de Aznom Automotive. Nici n-ați avea cum, pentru că este o companie nouă, fondată de italianul Marcello Meregalli, ale cărui companii au mai lucrat, la nivel de consultanță, cu mărci de lux. Au și avut însă un model de la care a pornit totul: Aznom Atulux, de fapt un pick-up RAM, carosat sub forma unei limuzine, fără mari modificări la partea frontală, dar cu un interior complet refăcut, de un lux surprinzător, pornind de la materialele folosite și terminând cu diverse echipamente pentru menținerea șampaniei la rece.
Meregalli recunoaște că de aici a pornit ideea dezvoltării unui model propriu, care s-a concretizat în Aznom Palladium. De fapt, ideea exista încă din 2008, când Cadillac a prezentat limuzina prezidențială pentru Barack Obama, zece ani mai târziu Atulux a cimentat-o, iar proiectul a pornit după ce Meregalii l-a cunoscut pe designerul Alessandro Camorali, proprietarul Studio CAMAL, căruia i-a fost încredințat designului lui Aznom Palladium.
La aproape 2 metri înălțime și 6 metri lungime, Palladium este o limuzină veritabilă, concepută însă pentru a putea traversa cu stil terenuri pe care s-ar aventura modele 4×4 serioase. A fost ambiția creatorului ei, după ce a văzut, spune el, mașini împotmolite pe drumul către cele mai pretențioase podgorii din lume. Tot el afirmă că există un bazin de clienți care nu vor să meargă în port, la yachtul lor de zeci de milioane de euro, cu o mașină “banală”.
Interiorul este unul în crearea căruia cuvântul de ordine a fost, evident, luxul. Dacă planșa de bord nu impresionează neapărat la nivel de design, restul habitaclului a fost finisat în mare parte în piele, chiar și pe plafon și vine cu câteva sisteme high-end, cum ar fi cel de sunet, Harman Kardon și cele două Microsoft Surface X pro aflate la dispoziția pasagerilor din spate, care stau pe o adevărată canapea și au la dispoziție un mic frigider pentru șampanie.
În ceea ce privește motorul, poate v-ați aștepta la ceva electric, eco, etc. Nu, Aznom Palladium are sub capotă un V8 biturbo, de 5,7 litri, care produce 710 CP și 950 Nm, după ce a fost tunat de Monza Garage, cuplat la o cutie de viteze automată, cu 8 trepte. Singurele valențe eco constau în capacitatea motorului de a decupla jumătate din cilindri, când nu este nevoie de putere mare și posibilitatea de a comanda un sistem eTorque mild-hybrid. Așa aflăm și de unde vine platforma, tot din portofoliul FCA (RAM).
Aznom Palladium accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde și are o viteză maximă de 210 km/h. Să ținem cont de faptul că are aproape 2 metri înălțime și peste 2,6 tone la gol.
“Hyper-limuzina” așa cum îi spun creatorii ei va fi produsă în doar 10 exemplare, toate finisate conform preferințelor clienților. Nici o vorbă despre preț, deocamdată.