Evenimentul din acest an este disputat în Arabia Saudită, iar traseul traversează întregul teritoriu, de la coasta de vest a Arabiei Saudite până la coasta de est, acoperind o distanță totală de 8.549 de kilometri, inclusiv aproape 5.000 de kilometri de probe speciale, ceea ce reprezintă cel mai lung traseu din 2014 încoace.
Fiind singura echipă de producători auto chinezi, echipa BAIC ORV concurează la Dakar pentru al treilea an. Între cele două echipe BAIC, BAIC ORV Team 233#, compusă din Zhang Guoyu/Jean Pierre GARCIN, a obținut locul 10 în categoria T1+, precum și primul loc între echipele de constructori chinezi. Cealaltă echipă, 248#, formată din Zi Yunliang/Sha He, a câștigat premiul de debutant al anului la Dakar 2023 Winner Rookie Award of the Year. În plus, echipa 233# a câștigat primele puncte de etapă din China în Campionatul Mondial de Raliuri Raid FIA (W2RC) și s-a clasat pe locul 12 cu 10 puncte în Raliul Dakar. Echipa BAIC ORV s-a clasat pe locul 4 în rândul echipelor de constructori FIA W2RC.
Dacă ne uităm la evenimentele Dakar anterioare, rata medie de finalizare de 38% a arătat încă o dată cât de dificil este acest raliu. În 2021, trei grupuri de piloți au obținut primul și al doilea loc în grupa debutanților și au obținut cel mai bun rezultat la debutul mărcii auto chinezești în Dakar. Dar în acest an, cele două echipe din echipa BAIC ORV nu numai că au finalizat cu succes Raliul Dakar, dar au demonstrat că au avut resursele tehnice necesare la un asemena nivel.
Vizitează aici site-ul suvcars.ro, importatorul modelelor BAIC în România!
În Raliul Dakar 2023, echipa BAIC ORV a construit pentru prima dată mașina de curse BAIC ORV T1+, complet bazată pe regulile stricte ale FIA pentru off-road T1+, ceea ce face ca BAIC să fie prima marcă chineză cu capital propriu care este capabilă să construiască o mașină de curse profesionistă T1+ cu pașaport de curse FIA.
Modelul BAIC ORV T1+ se bazează pe transformarea modelului BJ40, pe parcursul a trei ani de dezvoltare. Producătorul chinez spune că a luat în calcul condițiile extreme încă de la dezvoltarea modelului de serie. BJ40 a fost testat în mod constant în condiții de temperatură ridicată (peste 50°C), umiditate ridicată (peste 95%), frig extrem (sub -41°C), salinitate mare (peste 5%) și altitudine ridicată (peste 5380 de metri).