Mercedes C-Class electric vine în 2025 pe platforma MB.EA dar nu va mai purta un nume cu EQ.
Photo: Schulte design, Capture video youtube Car Spymedia
Mercedes lucrează deja la un Mercedes C-Class electric. Acesta nu se va baza însă pe platforma EVA II utilizată la EQE/EQS deoarece aceasta va fi modernizată în scurt timp și se va numi EVA 2 M, urmând să treacă la tehnologie pe 800V, invertor cu carbură cu siliciu, motoare cu lungime scalabilă și cutie de viteze cu două trepte la motorul spate.
Mercedes a anunțat că din 2025 va utiliza o platformă electrică unică pentru automobile, numită MB.EA, în timp ce versiunile sportive se vor baza pe arhitectura AMG.EA, iar vanurile pe platforma VAN.EA.
Primul model pe platforma MB.EA va fi noul Mercedes C-Class electric în 2025. Acesta nu se va numi însă EQC sedan dacă ar fi să ținem cont de logica de la EQE/EQS deoarece Mercedes va renunța la denumirea EQ din nume. Modelele se vor numi pur și simplu C-Class urmat de particula EV. Similar, SUV-ul electric derivat se va numi Mercedes GLC EV.
Platforma MB.EA funcționează cu tehnologie pe 800V, sistemul de propulsie eATS 2.0 provine de la conceptul EQXX, iar invertorul cu carbură de siliciu reduce pierderile. MB.EA utilizează o structură modulară, baterii standardizate, iar modelele bazate pe MB.EA vor fi produse inițial la Bremen, în Germania, și la Kecsemet, în Ungaria.
Colegii de la auto motor und sport au prezentat prima fotografie pe computer, bazată pe fotografiile spion care circulă pe internet (vezi captura de ecran).
Videoclipul prezintă o mașină camuflată aproape în întregime, dar se pot vedea totuși câteva detalii. Grila frontală este aproape verticală, fiind încadrată de faruri subțiri, consolele față și spate sunt destul de scurte, iar capota este lungă. De asemenea, linia caroseriei este destul de înaltă, iar geamurile laterale sunt înguste. În mod surprinzător, mânerele exterioare ale ușilor sunt clasice și nu sunt ascunse în caroserie, iar oglinzile exterioare sunt montate pe aripi. Însă credem că modelul de serie va avea clanțele ascunse în uși din motive de aerodinamică. Acoperișul curbat se termină cu un geam spate plat și un mic spoiler integrat în capacul portbagajului.
Viitorul C-Class electric va avea o lungime de aproximativ 4,70 metri și va fi puțin mai scurt decât actualul C-Class. Vor exista versiuni cu un motor pe puntea spate sau cu două motoare și tracțiune integrală electrică.
Nu se știe aproape nimic despre interior, dar este posibil ca viitorul Mercedes C-Class electric să adopte afișajul îngust pe toată lățimea al conceptului EQXX.
Primul model care nu va mai purta numele EQ va fi noul Mercedes CLA, care va debuta în toamna anului 2024 și se va numi Mercedes CLA EV. Acesta este construit pe platforma MMA (Mercedes Modular Architecture) care este o platformă “Electric First” ce suportă și porpulsoare convenționale.
Așadar, pe termen mediu, Mercedes va avea trei platforme electrice, două dedicate 100% (EVA 2 M de la modernizat și MB.EA cu derivatele sale AMG.EA și VAN.EA) și una multipropulsie MMA.