Datorită unui climat economic și politic complicat și a scăderii cererii pentru produsele de lux în unele regiuni ale lumii vânzările celor trei producători premium germani – Audi, BMW și Mercedes, au scăzut. Totuși, BMW și-a păstrat coroana de cea mai vândută marcă premium la nivel global.
Foto: Auto motor und sport
Toți cei trei producători premium germani au înregistrat vânzări în scădere în 2024 datorită climatului economic și politic complicat și a scăderii cererii pentru produsele de lux. Din cauza agresiunii Rusiei în Ucraina, toți cei trei producători premium germani au părăsit piața din Rusia, iar în China se înregistrează o scădere a cererii pentru produsele de lux.
Cea mai afectată de contextul politico-economic este marca Audi, ale cărei vânzări au scăzut cu 11,8% la 1.671.218 unități. Însă în cazul lui Audi, această este doar o cauză adiacentă.
Scăderea vânzărilor Audi se datorează faptului că marca din Ingolstadt a avut în 2024 multe modele la final de ciclu de viață și aproape nicio noutate, deoarece toate modelele nou lansate – Audi A5, Q5, A6 e-tron – au fost disponibile abia spre finalul anului cum este cazul lui A5 sau urmează să ajungă la dealeri în ianuarie 2025, cum este cazul lui Audi Q5 și A6 e-tron. De asemenea, în 2025 este așteptată și o nouă generație Audi Q3, care este un bestseller pentru Audi.
Vânzările Audi au scăzut peste tot în lume: -5.9% în Europa (exclusiv Germania) -21,3% în Germania, -13,0% în America de Nord, și 10,9% în China.
Vânzările diviziei de autoturisme Mercedes au scăzut cu 3% la 1.983.400 unități. Scăderea mai mică înregistrată de Mercedes pe întreg anul 2024 se datorează rezultatului bun din trimestrul 4 2024, când vânzările la nivel global au crescut cu 1% și vânzărilor bune de pe piața Americii de Nord care au crescut cu 8% în 2024 la 365,400 unități.
în schimb, vânzările Mercedes au scăzut cu 3% în Europa datorită în principal scăderii pieței germane cu 9% și cu 7% în Asia datorită scăderii pieței chineze cu 7%.
BMW a fost cel mai puțin afectat de climatul politico-economic și vânzările sale au scăzut cu numai 2,3% la 2,200,177 unități. BMW nu comunică separat vânzările BMW și Mini pe regiuni, dar vânzările cumulate BMW și Mini au crescut cu 0,6% în Europa și cu 0,2% în America de Nord, singura scădere fiind pe piața asiatică, de 10.2%.
Astfel, BMW a încheiat anul 2024 cu un avans de peste 215,000 unități față de Mercedes și de peste 520,000 unități față de Audi.
BMW este lider și la modelele sport
De asemenea, în ceea ce privește modelele sport, divizia BMW M GMbH este lider absolut cu 206.582 unități vândute ceea ce reprezintă o creștere de 2,1%. Audi Sport a vândut numai puțin peste 41,000 unități.
Mercedes nu comunică separat vânzările AMG ci doar pe cele ale diviziei Top End care includ pe lângă vânzările AMG și pe cele ale lui S-Class, GLS, G-Class, EQS, EQS SUV și Maybach. Mercedes a vândut 281.500 modele Top-End, dar luând în calcul toate aceste modele, vânzările diviziei AMG nu pot depăși singure 200.000 unități.
BMW este lider detașat și pe piața de modele electrice
BMW este lider și în ceea ce privește vânzările de modele electrice. BMW a vândut 593,215 modele electrice și PHEV în 2024 dintre care 368.523 modele full electrice, ceea ce reprezintă o creștere de 11.6% față de 2023. În plus, vânzările de modele electrice reprezintă aproape 17% din vânzările totale, mai precis 16,7%.
Prin comparație, Mercedes a reușit să vândă numai 367,600 modele electrificate (full electrice și PHEV) și din acestea doar 185.100 modele full electrice, ceea ce reprezintă o scădere dramatică de 23% la nivel global și mai puțin de 10% din totalul vânzărilor, mai precis 9.3%. Astfel, vânzările de modele electrice BMW sunt duble comparativ cu Mercedes.
Audi nu a comunicat vânzările cumulate de electrice și PHEV ci doar pe cele de electrice. Audi a vândut peste 164,000 modele electrice în 2024, ceea ce reprezintă o scădere de 8% la nivel global. Și în cazul lui Audi, vânzările de modele electrice reprezintă numai 9,8% din totalul vânzărilor.
Audi | BMW | Mercedes-Benz cars | ||
---|---|---|---|---|
Vânzări 2024 | 1.671.218 | 2.200.177 | 1.983.400 | |
Europa | 664.551 | 947.235 | 641.800 | |
din care Germania | 198.342 | 267.285 | 213.500 | |
America de Nord | 240.771 | 480.994 | 365.400 | |
din care SUA | na | 397.652 | 324.500 | |
Asia | na | 960.951 | 892.100 | |
din care China | 649.434 | 714.530 | 683.600 | |
Modele electrificate | nc | 593.215 | 367.600 | |
- modele electrice | 164.000 | 368.523 | 185.100 | |
- modele PHEV | nc | 166.621 | 182.500 |
La BMW, vânzările pe regiuni sunt cumulate BMW și Mini deoarece BMW nu comunică separat vânzările. Însă cifra totală de vânzări și vânzările de electrice și PHEV sunt doar pentru marca BMW.