Pentru al treilea an consecutiv, sistemul de propulsie ce echipează BMW i8 (consum mediu mixt: 2,1 l/100 km*; emisii CO2 combinate: 49,0 g/km) a triumfat la categoria lui – motoare cu capacitatea între 1,4 şi 1,8 litri – în cadrul International Engine of the Year Awards. Acest premiu oferă o nouă dovadă a potenţialului de performanţă de care dispune pachetul de tehnologii Efficient Dynamics, care, cu începere din 2007, a permis o îmbunătăţire continuă a plăcerii condusului şi, în acelaşi timp, o reduce a consumului şi a emisiilor.
Trenul de rulare hybrid plug-in ce propulsează BMW i8 combină performanţele unui automobil sport cu economia de combustibil a unui model mult mai mic. Motorul electric cu trei cilindri de la BMW i8 dezvoltă 170 kW/231 CP şi propulsează roţile spate, în timp ce motorul electric de 96 kW/131 CP este alimentat de o baterie litiu-ion, care poate fi încărcată de la o sursă domestică de energie electrică şi îşi transferă puterea spre puntea faţă. Acest sistem hybrid plug-in special, dezvoltat şi produs de BMW Group, permite o autonomie electrică de până la 37 de kilometri în ciclul de testare EU şi o viteză maximă de 120 km/h, însoţite de o experienţă a condusului cu tracţiune integrală ce este caracterizată de acceleraţia puternică şi distribuţia dinamică a puterii la abordarea virajelor.
Dintre cele două surse, cea cu putere mai mare acţionează puntea spate şi utilizează un boost electric din partea sistemului hybrid pentru a oferi plăcerea condusului specifică BMW – în acelaşi timp, oferă niveluri revoluţionare de eficienţă. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 4,4 secunde, astfel că se înregistrează un consum mediu mixt – calculat în ciclul de testare EU pentru automobil hybrid plug-in – de 2,1 l/100 km şi 11,9 kWh de energie electrică. Aceasta echivalează cu emisii CO2 de 49 g/km.
Competiţia International Engine of the Year a fost lansată în 1999 şi, de atunci, 68 de victorii de clasă şi la general au revenit unor motoare dezvoltate pentru modele BMW. În fiecare an, un juriul de specialitate – compus acum din 58 de jurnalişti auto din 31 de ţări – selectează cele mai bune exemplare din numeroase categorii. Câştigătorii îşi primesc premiile miercuri, 21 iunie 2017, în cadrul Engine Expo de la Stuttgart.