Motorul Ford 1.0 EcoBoost a fost votat “Cel mai bun motor sub un litru” în cadrul competiției Motorul Internațional al Anului (International Engine of the Year) pentru al șaselea an consecutiv. Acest titlu înseamnă că puternicul și compactul motor cu trei cilindri rămâne invincibil în categoria sa din momentul lansării acestuia în 2012.
Membrii juriului au lăudat motorul Ford pentru combinația sa de performanță, eficiență și tehnologie. În total, motorul 1.0 EcoBoost a câștigat până în acest moment 10 trofee în cadrul competiției Motorul International al Anului, implicit trei premii la General și premiul “Cel mai bun motor nou-lansat”.
“Motorul nostru 1.0 EcoBoost a fost o apariție revoluționară și a stabilit etalonul între motoarele compacte și eficiente prin sofisticata tehnologie de turboalimentare EcoBoost, prin injecția directă și prin tehnologiile de sincronizare variabilă”, spune Joe Bakaj, vicepreședinte al biroului de Dezvoltare Produs în cadrul Ford Europa. “Chiar și cu 10 trofee International Engine of the Year în portofoliu, continuăm să căutăm și să găsim soluții pentru a lărgi limitele ingineriei la nivel de motoare și să le oferim clienților și mai multe beneficii puse la dispoziție de acest mult lăudat motor compact”.
Oferit în versiuni de 100 CP, 125 CP și 140 CP, motorul 1.0 EcoBoost animă în acest moment una din fiecare cinci mașini noi vândute de Ford în Europa, procentul fiind și mai bun în cazul lui Fiesta: două din cinci mașini. Mai mult, Ford oferă motoarele EcoBoost pe benzină în versiuni de cilindree de până la 3.5 litri, oferind resurse de putere și eficiență sub capota modelelor Ford din toată lumea, de la noua generație Ford Fiesta la utilitarele din familia Transit, la pick-up-uri și la modele din gama Ford Performance, implicit pe Focus RS și pe supercar-ul Ford GT.
Economicul motor 1.0 EcoBoost cu trei cilindri a fost declarat “Cel mai bun motor sub un litru” de un juriu format din 58 de jurnaliști din 31 de țări. Introdus în premieră în 2012 pe Ford Focus, acest motor inovator a continuat să-și domine segmentul chiar și în condițiile în care s-a confruntat cu o competiție din ce în ce mai dură într-o categorie populară printre clienții europeni și foarte importantă pentru producătorii auto. În acest an, la categoria “Motoare sub un litru” au participat 35 de motoare, cu nouă mai multe decât în anul de debut al propulsorului EcoBoost de un litru.
“Cel mai mic motor din familia EcoBoost rămâne cel mai bine conceput motor cu trei cilindri de un litru, în ciuda unor candidați noi care au apărut pe scena mondială”, a spus în cadrul ceremoniei de la Stuttgart Dean Slavnich, co-președinte al celei de-a 19-a ediții a competiției Motorul Internațional al Anului și redactor-șef al publicației Engine Technology International. “Poate chiar și mai impresionant este faptul că vorbim despre primul motor care reușește să-și asigure titlul în clasa sa în fiecare an în care a fost nominalizat”.
Motorul 1.0 EcoBoost va primi de la începutul lui 2018 tehnologia de dezactivare a cilindrilor, care va reduce costurile de rulare pentru clienți prin oprirea unuia dintre cei trei cilindri atunci când nu e nevoie de capacitatea completă a motorului, așa cum se întâmplă în cazul vitezelor de croazieră.