Pregătit pentru Campionatul German de Turisme, BMW M4 DTM va debuta în circuitul competițional în data de 4 mai, la Hockenheim (Germania).
Inginerii BMW Motorsport au început să privească spre 2014 şi să dezvolte noul BMW M4 DTM cu mult înainte de încheierea sezonului DTM din 2013. Primul model şi-a făcut apariţia în tunelul aerodinamic de la BMW Group Aero Lab la data de 22 aprilie, cu 13 zile înainte de prima cursă a sezonului 2013, la Hockenheim (Germania). În vara anului 2013, în timp ce testele aerodinamice au continuat, specialiştii de la München (Germania) şi-au îndreptat atenţia asupra designului noilor componente ale suspensiei. Acestea şi-au făcut debutul pe circuit în decembrie 2013, însă tot în echiparea unui BMW M3 DTM. Ultimele părţi ale şasiului BMW M4 DTM se aflau în producţie la trecerea în noul an, ceea ce a permis echipelor BMW să asambleze primele modele ale noii maşini în ianuarie şi februarie. La 300 de zile de la primul test în tunelul aerodinamic, BMW M4 DTM a efectuat primele tururi de circuit la Monteblanco (Spania), în 11 februarie 2014.
BMW M4 Coupé și M3 Sedan: imagini și informații oficiale
BMW M4 Coupé în sine este un exemplu clar de construcţie ultrauşoară inteligentă. Modelul de competiție cântăreşte la gol doar 1497 kg, cu 80 mai puţin decât predecesorul său. Această reducere de masă are un efect pozitiv asupra dinamicii şi consumului și a fost posibilă prin utilizarea vastă a materialelor foarte uşoare, precum plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi aluminiu.
Propulsorul BMW P66 de la BMW M4 DTM generează aproximativ 480 CP cu restrictorul de aer specificat în regulamentul tehnic. Când a fost concepută transmisia acestui model, BMW Motorsport a profitat la maximum de cunoştinţele tehnologice din cadrul BMW Group. Turnătoria high-tech conectată la uzina BMW din Landshut (Germania) produce majoritatea componentelor turnate mari, cum ar fi chiulasa şi carterul – la fel cum o face în producţia motorului cu şase cilindri dispuşi în linie de la BMW M4 Coupé. Propulsorul permite ca BMW M4 DTM să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 3 secunde. De-a lungul întregului sezon, regulamentul prevede ca acele opt maşini BMW să folosească doar zece motoare. Prin urmare, fiabilitatea este o condiţie esenţială pentru succes.
Exclusiv: BMW Seria 4 GranCoupé, primele imagini-spion
Date tehnice pentru BMW M4 DTM
Şasiu: monococă din fibră de carbon cu rezervor integrat şi celulă de siguranţă din oţel; elemente din fibră de carbon pentru protecţie la impact frontal, lateral şi din spate.
Lungime/lăţime/înălţime: 4775 mm/1950 mm/aprox. 1200 mm
Capacitate rezervor: 120 litri
Motor: V8 aspirat, cu cilindri dispuşi la 90°, patru supape per cilindru, două restrictoare de 28 mm (în conformitate cu regulamentul)
Capacitate cilindrică: 4000 cmc
Putere maximă: aprox. 480 CP (cu restrictoare de aer, în conformitate cu regulamentul)
Cuplu maxim: aprox. 500 Nm
Sistem de gestiune a motorului: unitate de control a motorului Bosch MS 5.1, afişaj central
Transmisie: cutie de viteze secvenţială cu 6 trepte, operată prin clapete pneumatice dispuse pe volan; ambreiaj ZF Sachs din fibră de carbon, cu 4 discuri; diferenţial multidisc reglabil, cu patinare limitată
Tren de rulare faţă/puntea spate: punte cu dublu braţ transversal cu tije de împingere şi amortizoare reglabile cu şase setări; arcuri elicoidale H&R
Frâne: sistem hidraulic de frânare cu circuit dublu; etriere monobloc din aliaj uşor; discuri de frână ventilate interior în faţă şi în spate; distribuţia forţei de frânare poate fi ajustată de conducător; supapă electromagnetică de pornire.
Roţi: jante din aluminiu forjat; 18” x 12” faţă, 18” x 13” spate
Pneuri: Hankook, faţă: 300-680-18, spate: 320-710-18
Comentarii închise.