Home Știri BMW X5 M și BMW X6 M, sportivi de categorie grea

BMW X5 M și BMW X6 M, sportivi de categorie grea

de

BMW X5 M şi BMW X6 M, versiunile de performanță ale modelelor SAV și SAC din gama constructorului bavarez, au sub capotă același motor V8 de 4,4 litri, ce dezvoltă 575 CP.

P90166898

Când precedenta generaţie a celor două versiuni de performanță a fost lansată, în 2009, tot concomitent, era prima dată când bine-cunoscuta siglă M apărea pe un BMW din gama X cu tracţiune integrală. Cele două modele care aparțin gamelor SAV (Sports Activity Vehicle) şi SAC (Sports Activity Coupé) repetă acum istoria și vin cu câteva particularități de design care le scot în evidență. Prizele largi de aer din partea frontală, branhiile laterale inscripţionate cu logoul M şi fantele Air Breathers speciale, oglinzile retrovizoare specifice M, sistemul de evacuare cu patru ţevi de eşapament şi spoilerul spate (pentru BMW X6 M) oferă noilor versiuni un aspect vizibil mai agresiv, pe care fanii mărcii îl vor recunoaşte imediat. Această gamă de dotări este completată de jantele M de 20 de inchi, din aliaj uşor, cu anvelope mixte sau jantele M opţionale (21 de inchi).

Test: BMW X5 xDrive25d

Noul motor cu tehnologie M TwinPower Turbo din echiparea BMW X5 M şi BMW X6 M este cel mai puternic propulsor dezvoltat vreodată de BMW pentru un automobil cu tracţiune integrală. Dispunând de tehnologia inovatoare M TwinPower Turbo cu două turbocompresoare cu sistem TwinScroll, galerii de evacuare în cruce, VALVETRONIC şi injecţie directă pe benzină High Precision, motorul V8 de 4,4 litri dezvoltă o putere maximă de 575 CP pe un interval al turaţiilor cuprins între 6000 şi 6500 rpm. Vârful curbei de cuplu a fost urcat cu 70 Nm, până la 750. În acelaşi timp, consumul de combustibil al noilor BMW X5 M şi BMW X6 M în ciclul de testare EU a fost redus cu 20%, de la 13,9 la 11,1 l/100 km. În ceea ce privește performanțele, ambele modele realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde, în combinaţie cu transmisia M Steptronic cu opt trepte, disponibilă standard.

Sistemul xDrive utilizează un diferenţial cu ambreiaj multidisc gestionat electronic pentru a permite distribuţia complet variabilă a tracţiunii între puntea faţă şi cea spate – de la 100% pe roţile spate până la 100% pe cele din faţă. Astfel se asigură cea mai bună tracţiune posibilă în orice condiţii de drum. Pentru o agilitate mai mare, xDrive oferă modelelor BMW X5 M şi BMW X6 M o setare de bază orientată spre tracţiune spate. Sistemul Dynamic Performance Control monitorizează distribuţia continuă a tracţiunii între roţile spate – atât sub sarcină, cât și cu motorul decuplat de la transmisie –, și lucrează în combinaţie cu sistemul de tracţiune integrală xDrive, rezultatul fiind o agilitate şi o tracţiune foarte bune.

Test: BMW Seria 4 Gran Coupé

La interior, noile versiuni se remarcă prin panoul de instrumente M, volanul M îmbrăcat în piele, cu clapete din aluminiu pentru schimbarea vitezelor, levierul M pentru schimbătorul de viteze și scaunele sport operate electric pentru conducător şi pasagerul din faţă. Oferit opțional, sistemul head-up display include şi afişaj specific M cu indicare a treptelor, şi turometru cu lumini pentru schimbarea vitezelor.

Articole similare

Comentarii închise.