Home Modele noi Cea de-a șaptea generație Mercedes SL a fost lansată

Cea de-a șaptea generație Mercedes SL a fost lansată

de George Grosu

Noua generație Mercedes SL pare acum mai mult ca niciodată orientată spre caracterul sportiv al diviziei AMG decât cel tradițional confortabil al lui Mercedes. Acest lucru ar trebui să sublinieze aspirațiile sportive ale noului model cu 2 + 2 locuri iar informațiile și fotografiile furnizate de compania germană par să confirme acest lucru.

 Sportivitatea și confortul sunt, de asemenea, punctul central al noii a generații a modelului sport cabrio de la Mercedes care a ajuns la cea de-a șaptea generație. Cu toate acestea, noua generație oferă o indicație asupra direcției în care se îndreaptă Mercedes, deoarece noul SL va fi construit exclusiv de către AMG.

Platforma tehnică

Compania din Affalterbach acordă o mare importanță faptului că noul SL nu are componente în comun cu predecesorul său sau cu AMG GT Roadster. Noul AMG SL este construit pe noua platformă sport MSA (Modular Sports Architecture) care va fi utilizată și pentru viitorul AMG GT și care se caracterizează prin masă redusă și centru de greutate mai coborât.

AMG combină un cadru space frame din aluminiu și o structură autoportantă pentru a crea o nouă arhitectură roadster, care constă dintr-un amestec suplimentar de materiale de oțel, magneziu și materiale compozite din fibre. În ceea ce privește rigiditatea la torsiune, noul SL ar trebui să-l depășească pe predecesorul său cu 18%. Comparativ cu AMG GT Roadster, rigiditatea transversală este cu 50% mai mare iar rigiditatea longitudinală cu 40% mai mare.

Noul AMG SL are o lungime totală de 4,70 metri (cu șapte centimetri mai mult decât precedenta generație) și are un interior configurat cu 2 + 2 locuri, în care locurile din spate sunt mai potrivite pentru o geantă de sport decât de o persoană adultă. Locurile din spate sunt destinate persoanelor de până la 1,50 metri înălțime. La urma urmei, al doilea rând poate crește volumul de încărcare al portbagajului, deoarece, în ciuda noului acoperiș din material textil, există un volum de 240 litri în portbagaj. Pe de altă parte, construcția economisește puțin mai mult de 20 kg în comparație cu plafonul rigid vario anterior și, datorită spațiului redus de instalare, s-a creat pentru cele două locuri din spate. În funcție de versiune, SL cântărește 1.950 sau 1.970 de kilograme, cu peste 150 kg mai mult decât modelul predecesor.

Greutatea suplimentară se datorează, printre altele, noului sistem de propulsie, deoarece SL rulează pentru prima dată cu tracțiunea integrală 4Matic +. Distribuția cuplului între axele față și spate este complet variabilă, dar numai puntea spate este antrenată permanent. Un ambreiaj electromecanic cuplează puntea din față dacă este necesar. 

Cunoscutul propulsor V8 de 4 litri (M177) cu două turbocompresoare twin-scroll oferă o putere adecvată și este disponibil în două versiuni .  SL 63 4Matic + (585 CP și 800 Nm) și SL 55 4Matic+ (476 CP și 700 Nm). Performanța crescută se datorează unei presiuni de supraalimentare mai mari, unui debit de aer mai mare și unui sistem de management al motorului modificat. Motoarele sunt construite de către AMG la Affalterbach.

Puterea motorului este asistată de transmisia AMG Speedshift MCT 9G, în care un ambreiaj de pornire umed înlocuiește convertizorul de cuplu. Drept urmare, AMG dorește să îmbunătățească comportamentul de răspuns în timpul sprinturilor și schimbărilor de sarcină. După 3,6 secunde se ating 100 km/h iar viteza maximă este de 315 km/h (3,9 secunde și 295 km/h viteză maximă la SL 55 4Matic +). Performanțele impresionante pot fi stopate cu ajutorul unui nou sistem de frânare compozit AMG cu discuri din oțel turnat și aluminiu în standard sau cu discuri din ceramică AMG ca opțiune. Noul SL 55 are cinci programe de conducere, în timp ce SL 63 are în plus modul Race care se poarte comanda opțional într-un pachet la SL 55.  Cel de la volan poate alege între: Eco, Comfort, Sport, Sport +, Individual și Race.

Trenul de rulare

Mercedes SL 63 beneficiază de suspensia AMG Active Ride Control, cu bare stabilizatoare active în standard acționate de un sistem hidraulic în loc de mecanic înainte.  

Mercedes SL 55 dispune de suspensie cu arcuri  din oțel AMG Ride Control cu ​​amortizare reglabilă adaptivă și, la cerere, un diferențial cu alunecare limitată pe puntea spate, controlat electronic, pe care SL 63 îl primește din fabrică. În schimb, ambele au standard un sistem de direcție activ pe puntea spate, care rotește roțile din spate în sens opus față de cele din față până la 100 km/h  cu maximum 2,5 grade. Acest lucru reduce raza de bracaj, de exemplu, de la 13,2 la 12,1 metri. SL 55 este primul model de serie de la AMG care are o suspensie față de tip multilink compusă cinci brațe. Designul este menit să reducă influențele propulsiei asupra direcției – în special în cazul accelerațiilor laterale mari. Există și noi arcuri elicoidale ușoare, a căror greutate este redusă datorită unui tratament termic special.

Aerodinamica activă

Mercedes-AMG SL pune accent pe aerodinamica activă. Totul începe cu eleronul integrat elegant în capacul portbagajului. Poate fi reglat în 5 poziții de la 80 km/h în sus pentru a optimiza stabilitatea în viraje sau pentru a reduce rezistența la înaintare.

Un sistem activ de control al aerului din două piese, denumit Airpanel, constă din două părți: prima funcționează cu lamele verticale ascunse în spatele prizei de aer inferioare din spoilerul față, în timp ce a doua este situată în spatele admisiei de aer superioare care are lamele orizontale.  În mod normal, ambele sunt închise. dar când este nevoie de mai multă răcire lamelele se deschid (a doua doar de la 180 km/h mai sus).

Opțional, poate fi comandat un element aerodinamic activ. Este poziționat sub podea în fața motorului. Acest profil de carbon, care cântărește aproximativ 2 kilograme, coboară cu aproximativ 40 mm la viteze de peste 80 km/h, în funcție de modul de conducere AMG ales. Se creează astfel un efect Venturi care apasă practic mașina pe șosea și reduce forțele ascensionale de pe puntea față.

Interiorul

Șoferul și pasagerul din față beneficiază de scaune sport reglabile electric ca dotare standard, dar pot fi, de asemenea, , la cerere upgradate la scaune sport profilate AMG. Instrumentele de bord sunt complet digitale, în mijloc se află poziționat ecranul tactil mare cu versiunea actuală MBUX, așa cum știm deja de la noul S-Class. În standard este oferit un volan sport AMG Performance. Ecranul multimedia de 11,9 inchi se poate înclina sub unghiuri diferite pentru a evita reflexia razelor de soare.

În ceea ce privește finisările acestea sunt în nota obișnuită AMG, adică cu piele, Alcantara, carbon sau lemn. În funcție de alegerea acestora, interiorul poate fi unul în stil sportiv sau luxos. Dacă este necesar, persoanele din habitaclu pot beneficia de aer cald în jurul gâtului în orice moment, deoarece sistemul de încălzire Airscarf face parte din dotarea standard a ambelor variante SL.

Sisteme de asistare

SL împrumută chiar mai mult de la Clasa S decât sistemul infotainment. De asemenea, se poate opta pentru Digital Light, care poate proiecta notificări de avertizare referitoare la drum. Telematica completă și senzorii vin și ele de la Mercedes Clasa S, doar head-upul display-ului corespunde cu cel de la noua Clasă C.

Cu controlul adaptiv al vitezei de croazieră, sistemele de direcție și schimbarea benzii, precum și sistemul de asistență la frânarea de urgență, AMG SL se găsește în vîrful tehnologiei de la Mercedes. Doar funcțiile de conducere automată ale Clasei S nu sunt prezente pe noul model SL.

Ca perspectivă

Faptul că două versiuni de motorizare V8 debutează pe piață la lansare, nu înseamnă că AMG nu mai are și alte motorizări de oferit pentru noul SL. Șeful AMG, Philipp Schiemer, confirmă că va adăuga și versiuni cu motoare cu 6 cilindri în linie și V8 hibrid, cel mai recent prezentat pe modelul AMG GT cu 4 uși și 840 CP. În schimb, nu este de așteptat un SL pur electric dar nici un succesor cu motor V12.

Noul Mercedes SL
Noul Mercedes SL
Noul Mercedes SL
Noul Mercedes SL
Noul Mercedes SL
Noul Mercedes SL
Interior noul Mercedes SL
Cockpit noul Mercedes SL
Structura & cadru la noul Mercedes SL
Structura la noul Mercedes SL

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.