Home Motorsport CNR Dunlop 2014, etapa I, Tess Rally Romtelecom

CNR Dunlop 2014, etapa I, Tess Rally Romtelecom

de

TESS_0059

Deși un succes real din punctul de vedere al spectacolului oferit de cei 51 de piloți înscriși, reușita primei etape a CNR 2014 a fost umbrită de decizia de excludere a lui Marco Tempestini, ocupantul poziției secunde, la finalul raliului.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Attila Balázs

 

Ca urmare a anulării Raliului Sibiului, etapă programată inițial la sfârșitul lunii februarie, onoarea de a deschide balul a revenit, ca de obicei, Brașovului. Derulat pe o vreme deosebit de frumoasă, lucru neobișnuit pentru această primă etapă supranumită, și nu fără temei, „Monte Carlo de România“, Raliul Brașovului a fost un adevărat regal automobilistic datorită și micilor schimbări aduse de către organizator. Sigur că vremea bună a jucat un rol decisiv, raliul de coeficient 1,2 având cele mai puține abandonuri, dar și un public mai numeros decât în anii precedenți. Etapa a avut practic toate ingredientele unei reușite la care s-a adăugat aportul unui material de concurs extrem de performant. La start s-au aliniat, de pildă, două modele Fiesta R5, pilotate de Marco Tempestini și Edwin Keleti, și trei Peugeot 207 S2000, unul pilotat de campionul en titre François Delecour, iar celălalt, de Tempestini Jr. A mai existat unul, al vicecampionului Dávid Botka, dar acesta nu a mai luat startul din motive tehnice. Pleiada de modele de Clasa 2 – cea din care se va alege și anul acesta campionul – a mai inclus o Škoda S2000, pilotată de Dan Gîrtofan, precum și două Mitsubishi Evo 10 R4, pilotate de Gergő Szabó și Bogdan Barbu, în timp ce Bogdan Marișca a etalat la start un Subaru Impreza N4.

Günther Graef și-a trecut în cont victoria la clasa istoricelor cu un  BMW 1602...

Günther Graef și-a trecut în cont victoria la clasa istoricelor cu un BMW 1602…

O frumoasă  surpriză a  reprezentat-o prezența automobilelor istorice, nu mai puțin de cinci echipaje participând la etapa brașoveană. Alte ingrediente care au făcut din această etapă un succes au fost și cele trei probe de noapte, inclusiv superspeciala din centrul Brașovului.

BCR Leasing Rally Team – noua formulă pentru 2014

La nivelul echipelor, surprize mari nu au fost, cu excepția cooptării lui Szabó în echipa BCR Leasing, echipă care, anul acesta, nu va mai beneficia de serviciile lui Vali Porcișteanu, el aliniindu-se totuși la strat cu un Renault Clio R3 cu care a punctat la Două Roți Motrice, campionat din care, sezonul acesta, va absenta însă Alex Filip (campion en titre), care a decis să facă pasul către ERC. Mici schimbări s-au întâmplat și în echipa-campioană ESD Rally Team, care a renunțat la serviciile lui Botka și unde Delecour a rămas pe poziție. Doar Raul Badiu a trecut pe Clio R3. În cadrul echipei Napoca Rally Academy, familia Tempestini a fost susținută de Bogdan Marișca și Florin Tincescu care, de anul acesta, concurează pe un Citroën C2R2 Max.

Marco Tempestini a fost singurul care a reușit să-l preseze pe Delecour.

Marco Tempestini a fost singurul care a reușit să-l preseze pe Delecour.

2014 va fi un nou sezon în care vom avea cele două cupe monomarcă, Dacia, respectiv Suzuki, și – sperăm noi – dueluri mult mai animate decât în sezonul precedent.

Așa cum era de așteptat  în lupta pentru victorie s-au implicat de la început doi piloți, François Delecour și Marco Tempestini, aceștia împărțindu-și victoriile pe probele speciale, câte cinci fiecare – cu o singură excepție, proba specială Cheia (27,67 km) câștigată de Simone Tempestini.  În final, Delecour a câștigat prima etapă la finalul unui raliu fără greșeală, dar în care a dat impresia că forțează doar când a avut nevoie. Oricum, Tempestini a dovedit o adaptare rapidă la noua sa Fiesta R5, iar diferența de la finalul etapei, de doar 13 secunde, creează premizele unui sezon interesant din punctul de vedere al luptei pentru titlu.

Napoca Rally Academy primește trofeul ERC Production Cup

Dintre protagoniști, doar două echipaje nu au reușit să ajungă la finiș: Gergő Szabó, care a abandonat tehnic după proba Babarunca, în ziua secundă, și Bogdan Marișca, care a suferit o spectaculoasă ieșire în decor pe proba Cheia. Edwin Keleti, la primul raliu cu Fiesta R5, a contat în lupta pentru podium doar până la proba Cheia, unde a fost nevoit să ruleze 10 km pe pană.

Podium pentru brașoveanul Dan Gîrtofan după un raliu fără probleme

Podium pentru brașoveanul Dan Gîrtofan după un raliu fără probleme

Cele două abandonuri i-au permis Dan Gîrtofan să se instaleze confortabil pe poziția a treia, iar lui Sebastian Barbu, să încheie pe a patra. Cei doi ar putea câștiga însă câte o poziție dacă va fi respinsă contestația depusă de Marco Tempestini. După raliu, Comisia de Competiții FRAS, pe baza articolului 37.41 din Regulamentul CNR Dunlop 2014, a sancționat cu excluderea echipajul Tempestini – Baggio, care ar fi beneficiat de service interzis, respectiv duba de asistență tehnică prezentă în parcul de service îndepărtat (Cheia) avea la bord încălzitoare pentru roți, lucru nepermis prin respectivul articol. Verificarea dubei s-a efectuat înainte de intrarea mașinilor în parcul de service, Tempestini declarând că nu a folosit respectivele pneuri sau echipamente. Ceea ce surprinde însă în acest caz este soluția radicală adoptată, excluderea, în funcție de gravitatea faptei existând și alte mijloace punitive – avertisment, penalizare de timp etc. Poate că unele prevederi ale regulamentului ar trebui mai bine clarificate, iar în orice decizie de acest fel ar trebui luate în calcul și efectele care pot aduce atingere imaginii sportului în ansamblul său.

Brașoveanul Manuel Mihalache, câștigător al Clasei 3

Brașoveanul Manuel Mihalache, câștigător al Clasei 3

Manuel Mihalache a făcut un raliu bun la Clasa 3, câștigând toate probele. El a fost urmat pe podium de Horațiu Savu și Elisei Groza, toți concurând pe modele Mitsubishi Evo 9.

Oricum, Brașov a reprezentat un progres din punct de vedere sportiv – a fost un raliu extrem de rapid, cu multe răsturnări de situație și dueluri la limită, un raliu care a fost decis de alegerea pneurilor și de curajul și experiența piloților. Un raliu în care tinerii piloți au strălucit și la finalul căruia s-a vorbit mai mult despre reușita lui Simone de câștiga, la doar 19 ani, o probă specială în fața lui François Delecour.

ams 5/2014

Brașoveanul Manuel Mihalache, câștigător al Clasei 3
Marco Tempestini a fost singurul care a reușit să-l preseze pe Delecour.
Marco Tempestini a fost singurul care a reușit să-l preseze pe Delecour.
Podium pentru brașoveanul Dan Gîrtofan după un raliu fără probleme
Günther Graef și-a trecut în cont victoria la clasa istoricelor cu un BMW 1602...

Clasament

Poziție Echipaj Mașină Clasă Timp realizat Nr. puncte
  1 François Delecour – Dominique Savignoni Peugeot 207 S2000

2

01.09.22,5 (118.68 km/h)

30

  2 Marco Tempestini – Lucio Baggio Ford Fiesta R5

2

+0.13,3

21,6

  3 Dan Gârtofan – Adrian Berghea Škoda Fabia S2000

2

+0.36,4

18

  4 Sebastian Barbu – Sergiu Itu Mitsubishi Lancer Evo 10

2

+1.40,3

14,4

  5 Manuel Mihalache – János Soós Mitsubishi Lancer Evo 9

3

+3.13,3

12

  6 Edwin Keleti – Botond Csomortáni Ford Fiesta R5

2

+3.15,7

9,6

  7 Adrian Răspopa – Cosmin Dumitru Diacu Citroën DS3 R3

5/6

+3.49,7

7,2

  8 Valentin Porcișteanu – Dan Dobre Renault Clio

5/6

+5.02,4

4,8

   9 Horațiu Savu – Alexandru Giușcă Mitsubishi Lancer Evo 9

3

+5.26,1

2,4

10 Raul Badiu – Levente Csegzy Renault Clio R3

5/6

+5.33,4

1,2

Articole similare

Comentarii închise.